Avion koji je trebalo da leti za Er Srbiju uskoro u floti Er Montenegra

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 2

Nacionalna avio-kompanija Crne Gore Er Montenegro, predala je zahtev za upis trećeg aviona u svoju flotuEmbraera E195, bivše danske registracije OY-GDB. Letelica je ranije bila predviđena za flotu Er Srbije, ali nikada nije ušla u operativnu upotrebu i skoro godinu dana provela je prizemljena na Aerodromu Beograd, pišu crnogorske Vijesti.

Prema podacima sa specijalizovanog sajta Planespotters.net, reč je o avionu koji je sada evidentiran kao budući 4O-AOE u floti Er Montenegra, a prethodno je bio rezervisan za srpsku kompaniju pod oznakom YU-ATA. Avion je čak bio i ofarban u boje Er Srbije, ali na kraju nije uključen u njenu flotu.

Air Montenegro Embraer 190 195 Salinger Igor

Er Montenegro trenutno leti sa dve letelice tipa Embraer E195 – oba preuzeta od prethodnog nacionalnog avio-prevoznika Montenegro Erlajns. Povećana potražnja podstakla je kompaniju da razmotri proširenje flote, kako bi ojačala mrežu linija i lakše odgovorila na sezonske izazove.

Budući avion, proizveden je 2008. godine, tokom karijere menjao je više operatora, uključujući Flybe, Stobart Air i Bamboo Airways. Nakon bankrota danske kompanije Great Dane Airlines, letelica je duže vreme bila skladištena u Danskoj i Poljskoj, gde je nedavno prošla tehničke preglede u ovlašćenom servisu za Embraer E-Jet seriju.

Er Montenegro planira da avion uključi u flotu putem dugoročnog zakupa bez posade i održavanja (dry lease). Letelica trenutno prolazi kroz sveobuhvatnu tehničku proveru kompanije, uz učešće sopstvenih inženjera i stručnjaka iz kompanije Embraer, kao i inspektora crnogorske Agencije za civilno vazduhoplovstvo.

Air Montenegro Embraer E195 Salinger Igor

Zanimljivo je da je upravo tehnička dokumentacija mogla biti razlog zašto je Er Srbija, uprkos tome što je avion već bio u njenim bojama, odlučila da ga ne uključi u svoju flotu. Prema ranijim navodima jednog od bivših pilota Montenegro Erlajnsa, kapetana Nikole Pavlićevića, postojale su sumnje u kompletnost i kvalitet dokumentacije o održavanju i istoriji popravki ovog aviona.

Iako je standardna procedura da se uz letelicu isporuči kompletna tehnička dokumentacija, nedostatak pojedinih podataka – poput evidencije o vanrednim intervencijama ili delovima ugrađenim van standardnih kanala – mogle su predstavljati problem za operatere poput Er Srbije, koji posluju u strogo regulisanom okruženju, te se pretpostavlja da je upravo to moglo uticati na odluku da se od angažovanja ove letelice odustane.

(Aero.rs)

Video: Airbus Helicopters H120

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ogi

    11. jun 2025. | 16:59

    Kod nas u CG sve moze. Kriminal od drzave

  • Bokelj

    12. jun 2025. | 06:53

    Bolje da su vratili u letno stanje onog sto lezi u PG na aerodromu, potpuno ispravan i najmladji avion ostavili su da propadne na pisti i ne razmisljaju o popravci ! Carli je mladji 2,3 godine od ove letilice.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>