Kvantas preuzeo prvi A321XLR - najduži prelet ovog tipa aviona do sada

   ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Australijska nacionalna avio-kompanija Kvantas (Qantas) preuzela je svoj prvi Erbas A321XLR i time zvanično postala prvi operater ovog modela u Azijsko-pacifičkom regionu. Avion je isporučen iz Erbasove fabrike u Finkenverderu, u Hamburgu, a svoj prvi prelet ka Australiji obavlja u dve etape – preko Bangkoka, gde je predviđeno jedino zaustavljanje za odmor posade i dopunu goriva.

Prva etapa leta, od Hamburga do Bangkoka, duga oko 4.776 nautičkih milja (8.840 kilometara), predstavlja najduži prelet koji je do sada izvela neka avio-kompanija sa avionom A321XLR.

Ovaj prelet još jednom potvrđuje sposobnosti najnovijeg modela iz porodice A320neo, koji je posebno razvijen za duže rute sa manjim brojem putnika.

Novi avion nosi registraciju VH-OGA, a u Australiju će sleteti u sredu, 2. jula. Po dolasku, Kvantas planira da ga u početnoj fazi koristi na domaćim linijama širom Australije, dok su u planu i letovi ka sekundarnim destinacijama u Aziji, koje ranije nisu bile komercijalno isplative za širokotrupne avione.

Kvantasov A321XLR je opremljen motorima Pratt & Whitney GTF i ima konfiguraciju sa dve klase – 20 sedišta u biznis klasi i 177 sedišta u ekonomskoj kabini. Reč je o modernom kabinskom uređenju prilagođenom dužim letovima, koji omogućava zavidan komfor u okviru uskotrupne platforme.

Ova isporuka deo je programa modernizacije flote Kvantas grupe, koja je naručila ukupno 40 aviona A321XLR – od čega će 28 primeraka koristiti matična avio-kompanija, a 12 će biti dodeljeno niskotarifnoj filijali Džetstar (Jetstar). Ovi avioni deo su Erbasove porudžbine od 128 uskotrupnih aviona i 24 širokotrupna A350-1000 koje su još uvek na listi čekanja za Kvantas.

Model A321XLR (eXtra Long Range) predstavlja sledeći korak u razvoju porodice A320neo. U tipičnoj konfiguraciji nudi dolet do 4.700 nautičkih milja, što ga čini uskotrupnim putničkim avionom sa najvećim doletom na tržištu. Zahvaljujući poboljšanoj aerodinamici, dodatnom centralnom rezervoaru za gorivo i efikasnim motorima, A321XLR omogućava smanjenje potrošnje goriva i emisije CO₂ za 30% u odnosu na avione prethodne generacije.

Do sada je Erbas za ovaj model prikupio više od 500 porudžbina iz celog sveta. A321XLR je već sposoban da koristi do 50% održivog avio-goriva (SAF), dok je cilj kompanije da do 2030. godine svi Erbasovi avioni budu sertifikovani za upotrebu 100% SAF.

(Aero.rs)

Video: Brzo i bučno: Brišući let MiG-29 na Aero MIND 2025

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>