
Iznajmio Boeing 747 za venčanje među oblacima: Vežite se, to je zauvek!
Kao dečak u Hongkongu provodio je sate na krovovima solitera gledajući avione kako sleću na Kai Tak — jedan od najzahtevnijih aerodroma na svetu, poznat po spektakularnim prilazima iznad zgrada, za koji su samo probrani piloti imali dozvolu.
Sem Čui tada verovatno nije znao da će upravo ta fascinacija mašinama koje dotiču oblake postati njegov život. Samo je znao da ne može da prestane da gleda. U aero-slengu, #avgeek u nastajanju.
Od fotografa do globalnog influensera
Kasnije je postao poznat u vazduhoplovnoj zajednici po impresivnim i do tada neviđenim fotografijama velikih širokotrupnih letilica na poletanju i sletanju, koje je snimao iz iznajmljenih malih aviona i helikoptera, uglavnom u Los Anđelesu. Uspevao je da se dovede u poziciju gde su mu motori Boinga (Boeing) 747, 777 ili golemog Erbasa (Airbus) A380 bili naizgled nadohvat ruke, da vizuru onoga ko gleda njegove fotografije “dovede” u liniju leta mašina od nekoliko stotina tona dok se uzdižu ka nebu.
YouTube kanal, milioni pregleda, interijeri aviona koji obični smrtnici nikada neće ni videti — Sem Čui je od dečaka sa krova postao verovatno najpoznatiji putnik na planeti.
Život u oblacima
Rođen 1980. godine u Pekingu, odrastao u Hongkongu, Sem se kasnije preselio u Australiju, gde je završio studije i stekao državljanstvo. Sada živi u Dubaiju, ali veći deo života provodi u avionima.
Obišao je više od 100 zemalja, leteo u skoro svim klasama i konfiguracijama – od komercijalnih letova do kabina luksuznih privatnih aviona, pa čak i vojnih transportera poput legendarnog An-22 Antej.
Danas, četiri decenije kasnije, Sem ne samo da leti verovatno više nego iko koga poznajete, već je i jedno od najpoznatijih lica u vazduhoplovnoj zajednici. Bez obzira kako ga zvali — bloger, vloger ili influenser — jedno je sigurno: milioni ga prate na YouTubeu i društvenim mrežama, gde deli iskustva iz najegzotičnijih kabina, kokpita, pa i letova koji nisu otvoreni za javnost. Sve to iz jedne jednostavne strasti koja nikada nije prestala da ga nosi — avioni.
I kada je došao trenutak da kaže „da“, znao je tačno gde to želi da uradi. Ne u crkvi, ne u dvorcu, ne na nekoj plaži. Već — u avionu. Ali ne bilo kom.
Boing 747: Kraljica neba i večna inspiracija
Izbor je pao na Boing 747 (Boeing 747), kraljicu neba (Queen of the Skies), avion koji za Sema ima posebno značenje. To je letelica koja ga je, kako sam kaže, "naučila da voli avijaciju".

B747 je prvi put poleteo 1969. godine, a u komercijalnoj upotrebi bio je od 1970. U više od pet decenija, prevezao je milijarde putnika, leteo u bojama gotovo svih velikih avio-kompanija i postao simbol zlatnog doba letenja. Njegova dvostruka paluba i impozantna silueta učinile su ga najprepoznatljivijim avionom na svetu. Danas je u velikoj meri povučen iz putničkog saobraćaja, što ovaj događaj čini još posebnijim.
U slavu ljubavi: let FJR747
Sa aerodroma u Fudžairi u Ujedinjenim Arapskim Emiratima (FJR) 12. jula 2025 Sem i njegova izabranica Fiona Pang i njihovi gosti ukrcali su se u unajmljeni Boing 747-400 (Boeing 747-400) — nekadašnji avion Singapore Airlinesa, danas u floti operatera Aquiline International.
Let je trajao 95 minuta — krug iznad Omanskog zaliva, sa 60 pažljivo odabranih gostiju iz celog sveta, na visini od oko 8.500 metara.



Unutrašnjost aviona prilagođena je proslavi: izvađeno je gotovo 100 sedišta kako bi se napravio prostor za ceremoniju, plesni podijum, obavezni svadbeni govor, tortu i druženje. Tu su bili crveni tepih, personalizovane boarding karte, digitalne poruke na ekranima i detalji inspirisani glamuroznom erom džambo džta.
Čak je i venčani ram imao natpis: Vežite se – To je zauvek (Seatbelts on... It’s forever). „Hteli smo da gosti ne samo prisustvuju, već da zaista osete avion“, kaže Sem.

Za razliku od komercijalnih letova, i bezbednosna pravila su za ovu svečanu priliku bila relaksiranija: „Mnogi nikada nisu leteli na 747. Zato smo im dozvolili da istraže sve: kokpit, gornju palubu, deo za odmor posade, čak i kuhinju“. Veseliji gosti su čak i pokušavali da se smeste u prostor za prtljag iznad sedišta.

I naravno, crveni tepih koji je vodio pravo ka avionu. Fiona i Sem u belom, nasmejani, nonšalantno mašu ka kamerama — kao da ulaze u lounge omiljene avio-kompanije, a ne u budućnost.
Upoznali su se u avionu
Sem i Fiona upoznali su se — sasvim očekivano — u avionu, ali ne u vazduhu, već na zemlji. Sem je tada snimao reportažu o obuci za kabinsko osoblje, a Fiona je bila na na obuci kako bi produžila svoju dozvolu stjuardese.
Upoznali su se u trening centra, među simulatorima, evakuacionim toboganima, pojasevima za spasavanje i trenažerima kabinskih vrata — tiho, gotovo usput, ali dovolјno da zapamte jedno drugo i da, kako navodi People.com, provedu skoro dve decenije zajedno.

Da je bilo neke romantične “filmske scene” tokom leta, to bi se smatralo neprofesionalnim ponašanjem — pravila većine kompanija striktno zabranjuju bilo kakav neformalan odnos između osoblјa i putnika u toku leta.
Uostalom, vreme je pokazalo da ne mora sve da izgleda kao na filmu. Sem i Fiona su svoju vezu, pored nebrojeno mnogo zajedničkih trenutaka i putovanja, na kraju ipak ozvaničili — na letu, takoreći među oblacima.
Prvi ples i sećanje na majku
Poseban trenutak bio je prvi ples — i to uz pesmu koju je Fiona napisala za Sema još ranije, kao poklon za Dan zaljubljenih. Te večeri, postala je soundtrack venčanja.
Godinama su putovali zajedno, snimali, planirali — i vremenom, odlučili da svoju priču pretoče i formalno u brak. Venčanje su prvobitno planirali za april, ali su ga odložili zbog porodičnih razloga.
„Moja majka je bila jako bolesna, a ubrzo zatim i preminula,“ rekao je Sem. „Zato smo čekali. Mislim da bi bila srećna da zna da sada imam nekoga ko će da brine o meni.“

Koliko sve to košta?
Trošak ovakvog leta nije zanemarljiv — Sem navodi za Gulf News da gorivo za 747 može koštati i 20.000 dolara po satu, bez dodatnih troškova za dozvole, ketering i enterijer. Ali, dodaje: „Troškovi su manje bitni u odnosu na uspomene koje su nastale tog dana.“
„Možda ćemo ponoviti sve ovo za desetogodišnjicu,“ kaže Sem uz osmeh. „Zašto da ne? Ljubav i avijacija su stvari koje ne podležu gravitaciji.“
Krila umesto vatrometa
Neka drugi planiraju salu, muziku, vatromet i cvetne aranžmane. Sem i Fiona su planirali — i sebi i svojim prijateljima ostvarili — da tog dana imaju krila.

Većini ljudi avion je samo prevozno sredstvo. Nekima je i početak odmora. Za Sema i Fionu, avion je postao mesto na kojem počinje brak.
I ne bilo koji — već onaj koji ih je spojio, oblikovao njihove živote i zauvek obeležio njihovu zajedničku priču. Boing 747 možda odlazi u istoriju komercijalnog letenja, ali tog dana, u zlatnom sutonu nad Omanskim zalivom, još jednom je poleteo kao što je to radio decenijama — noseći emocije, ljude i snove.
„Za mene i Fionu, ovo nije samo avion. Ovo je letelica koja nas je uvela u svet avijacije, koja nas je inspirisala i spojila. Ovo je više od nostalgije — ovo je deo naših identiteta,“ kaže Sem.
(Aero.rs)
Video: Airbus H215 Super Puma MUP Srbije u akciji gašenja požara u okolini Kragujevca
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.