
Avio-industriji u svetu će biti potrebno 2,4 miliona novih zaposlenih u naredne dve decenije
Globalna avio-industrija trenutno se suočava sa ogromnim izazovima kada je reč o kadrovima, a američki proizvođač aviona Boing procenjuje da će do 2044. godine biti potrebno gotovo 2,4 miliona novih pilota, tehničara i članova kabinskog osoblja kako bi se ispratila rastuća potražnja za vazdušnim prevozom, ali i nadoknadio odlazak postojeće radne snage.
U svom godišnjem izveštaju Pilot and Technician Outlook 2025, Boing navodi da će oko dve trećine od ukupno 2,37 miliona novih radnika biti angažovano kao zamena za one koji odlaze u penziju ili napuštaju industriju, dok će ostatak biti neophodan za podršku očekivanom širenju tržišta. U narednih 20 godina, prema Boingu, biće potrebno:
- 660.000 novih pilota
- 710.000 tehničara za održavanje
- 1.000.000 članova kabinske posade

Projekcija obuhvata i putničke i kargo operacije, naglašavajući sveobuhvatan rast sektora.
Boing očekuje da će najveći deo potražnje za novim kadrom proisteći iz ekspanzije flote uskotrupnih aviona, uz procenu da će do 2044. biti naručeno oko 33.600 uskotrupnih i 7.800 širokotrupnih aviona. Tehnološke inovacije poput veštačke inteligencije, virtuelne i proširene stvarnosti već se koriste u trenažnim programima, ali kompanija ističe da osnovu i dalje čini obuka zasnovana na kompetencijama.
„Kako globalna flota raste, industrija mora da ulaže u ljude koji će je održavati bezbednom i operativnom. Mi doprinosimo razvoju ove buduće radne snage kroz napredna trenažna rešenja i saradnju sa operatorima širom sveta“, izjavio je Kris Brum, potpredsednik Boinga za komercijalnu obuku.

Evroazija, Kina i Severna Amerika u vrhu tražnje
Najveća potražnja za novim osobljem dolazi iz Evroazije, Severne Amerike i Kine, koje zajedno čine gotovo 60% svih predviđenih zapošljavanja. Broj aktivnih pilota u svetu, koji danas iznosi oko 315.000, gotovo će se udvostručiti na 610.000, dok će broj tehničara narasti sa 185.000 na 320.000. Najveći skok beleži kabinsko osoblje – sa 335.000 na čak 675.000 članova do 2044. godine.
Posebno dinamičan rast očekuje se u Južnoj i Jugoistočnoj Aziji, gde bi se potreba za kadrovima mogla čak utrostručiti u narednim decenijama.

Flota Boinga mogla bi dostići 50.000 aviona
Boingova komercijalna tržišna prognoza objavljena prošlog meseca donosi i podatke o projekcijama rasta flote – kompanija očekuje da će do 2044. broj Boingovih aviona u globalnoj službi iznositi oko 49.640 letelica, od čega će najveći deo činiti novi avioni proizvedeni u naredne dve decenije.
Ukupna tražnja za novim letelicama iznosi 43.600 jedinica, nešto manje od prethodne procene (43.975), što Boing pripisuje poremećajima u lancima snabdevanja i geopolitičkim tenzijama. Od toga će 21.100 aviona zameniti postojeće, dok će 22.500 predstavljati neto proširenje flote.
Kada je reč o isporukama aviona, vodeća tržišta biće Kina, Evroazija i Severna Amerika, koja će činiti više od 60% ukupne tražnje.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319 i Airbus A330
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.