Etiopijan erlajns negira pregovore o vet lizingu aviona Rusiji zbog rizika od sankcija

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Planirani sporazum o vet lizingu (wet leasing) aviona između Rusije i kompanije Etiopijan erlajns (Ethiopian Airlines) izazvao je veliku pažnju u međunarodnoj avio-industriji, ali i brojne kontroverze. Kako prenosi portal ch-aviation, Rusija je izrazila interesovanje da sa etiopskim nacionalnim prevoznikom zaključi ugovor po modelu ACMI (Aircraft, Crew, Maintenance, Insurance), čime bi ruske avio-kompanije imale pristup avionima Boing i Erbas – uprkos zapadnim sankcijama.

Predloženi aranžman podrazumevao bi da avioni Etiopijan erlajnsa, pod etiopskom registracijom i sa sopstvenom posadom, lete za ruske prevoznike. Ova praksa bi zaobišla zabranu direktne isporuke zapadnih aviona ruskim entitetima, koju su uvele Sjedinjene Američke Države i Evropska unija.

Sastanak na ovu temu održan je 29. jula u Adis Abebi, gde je ruska delegacija, predvođena trgovinskim predstavnikom Jaroslavom Tarasjukom, razgovarala sa direktorom Etiopske agencije za civilno vazduhoplovstvo (ECAA) Johanesom Aberom. Razgovaralo se i o proširenju bilateralne saradnje u domenu navigacione opreme, kao i o izgradnji MRO (održavanje, popravka i remont) kapaciteta u Etiopiji.

Međutim, svega nekoliko dana kasnije usledio je demanti na najvišem nivou. Generalni direktor Etiopijan erlajnsa Mesfin Tasev izjavio je za etiopske medije da su navodi o pregovorima sa Rusijom „potpuno netačni“. Dodao je da kompanija trenutno širi sopstvenu flotu i da joj sami avioni trebaju za podršku rastu u putničkom i kargo saobraćaju, što je u suprotnosti sa idejom o iznajmljivanju trećim stranama.

Tasev je takođe naglasio da Etiopijan erlajns posluje u skladu sa međunarodnim pravom i američkim zakonodavstvom, budući da ima čvrste poslovne veze sa Sjedinjenim Državama. Potencijalni aranžman sa Rusijom, koja je pod sankcijama, mogao bi ugroziti te odnose i dovesti kompaniju u pravne i regulatorne probleme.

Ethiopian Airlines Boeing 737-800 Foto: Profimedia/Bayne Stanley / Zuma Press

Ova vest je izazvala pažnju i zbog činjenice da Etiopijan erlajns poseduje jednu od najvećih i najmodernijih flota u Africi, sa više od 140 aviona, uključujući i 26 Boinga 737 MAX 8, uz dodatne narudžbine. Upravo je jedan od ovih aviona bio uključen u tragičnu nesreću 2019. godine, koja je dovela do globalne obustave ovog tipa letelice na više od godinu dana.

Za sada ostaje nejasno da li je uopšte postojao konkretan predlog iznajmljivanja, ili je reč o pogrešnoj interpretaciji tehničkih razgovora između dve strane. Ipak, slučaj dodatno osvetljava koliko je globalna avio-industrija podložna geopolitičkim tenzijama i koliko je teško balansirati komercijalne interese sa međunarodnim sankcijama i političkim pritiscima.

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A319 i Airbus A330

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>