Prvi A220 Er Fransa preleteo Atlantik koristeći 50% održivog goriva

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Avion Erbas A220-300 namenjen kompaniji Er Frans (Air France) obavio je dostavni let iz Mirabela u Kanadi do Pariza koristeći mešavinu od 50% održivog avio-goriva (SAF). Ovo je prvi put da je Erbas u Kanadi direktno izdao zvanične sertifikate o održivosti kupcu, čime je načinjen važan korak ka smanjenju emisije u avio-industriji.

Istorijski dostavni let

Reč je o 46. avionu A220 u floti Er Fransa, nazvanom „Vaison-la-Romaine“. Prema podacima Erbasa, ovim letom postignuto je smanjenje emisije gasova staklene bašte za više od 25 tona u poređenju sa upotrebom isključivo fosilnog goriva.

Blez Brigo, potpredsednik za održivost u Er Frans-KLM, izjavio je da su obnova flote i upotreba SAF-a ključni stubovi dekarbonizacije avijacije, istakavši da je direktna isporuka SAF-a pri preuzimanju aviona „promena koja donosi veću transparentnost i ubrzava napredak čitave industrije“.

Cilj: 100% SAF do 2030.

Kao i svi Erbasovi modeli, A220 je već sertifikovan za rad sa do 50% SAF-a. Plan evropskog proizvođača je da do 2030. godine svi avioni budu kompatibilni sa 100% SAF-a. Gorivo koje se koristi u Mirabelu sertifikovano je da smanjuje emisiju gasova staklene bašte i do 85% tokom životnog ciklusa u poređenju sa fosilnim gorivima.

Benoa Šulc, direktor Erbas Kanade, najavio je da će se u Mirabelu tokom 2025. koristiti oko 170.000 litara čistog SAF-a, čime će emisija CO₂ biti smanjena za približno 400 tona. „Na globalnom nivou, čak 78% Erbasovih aviona isporučenih u prvoj polovini ove godine uključivalo je SAF mešavinu, što potvrđuje koliko naši kupci pridaju značaj dekarbonizaciji“, dodao je Šulc.

Airbus A220 Foto: Shutterstock

Šta je SAF?

Održivo avio-gorivo (SAF) je mešavina sintetičkih komponenti dobijenih iz obnovljivih izvora i standardnog kerozina. Reč je o tzv. „drop-in“ gorivu koje ne zahteva nikakve izmene na motorima niti avionima, a njegovo korišćenje nema uticaja na bezbednost letenja niti na održavanje.

Da bi bio priznat kao održiv, SAF mora ispunjavati međunarodne standarde kao što su ICAO CORSIA, EU RED i UK SAF Mandate, uz dokaz o značajnom smanjenju emisije gasova staklene bašte.

Airbus A220 Foto: Shutterstock/GingChen

Er Frans i A220

Prvi A220-300 avioni ušli su u flotu Er Fransa u oktobru 2021. godine. Kompanija je naručila ukupno 60 ovih uskotrupnih aviona, koji se koriste na mreži srednjolinijskih letova. A220 donosi do 25% manju potrošnju goriva i emisiju CO₂ po sedištu u poređenju sa prethodnom generacijom aviona.

(Aero.rs)

Video: Gašenje požara u Crnoj Gori: Helikopter Kamov Ka-32

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>