
Er Albanija na kolenima: Spala knjiga na jedan avion, zaposleni bez plata, putnici besni
Da je ovo, nekim slučajem, takozvani "trip-report" u kom novinari i putnici opisuju iskustvo o putovanju sa određenom avio-kompanijom, tekst bi svakako započeo rečenicom: Ako baš morate - letite Er Albanijom (Air Albania).
Razlog pri tom nema nikakve veze sa stalnim medijskim podbadanjima između zemalja na Balkanu. Naprotiv. Ovo je, jednostavno, kompanija koja je već ugašena, ali zaposlenima to još niko nije javio. I ne samo zaposlenima - nego ni putnicima.
Novinar ovog portala je na ličnom primeru osetio "efikasnost" kompanije koja - de fakto - ima samo jedan avion na raspolaganju. Zahvaljujući haosu u kompaniji, umesto da na krajnju destinaciju (Ankaru) stigne u 16:20 nakon što bi u Istanbulu sleteo na vreme iz Tirane i preseo na drugi avion, potpisnik ovih redova je "promašio" sve sem poslednjeg leta iz Istanbula za Ankaru i tamo stigao u 21:30. Dakle, sitnih pet i po sati zakašnjenja.

Kako, onda, izgleda dan jednog putnika Er Albanije, kada se zna da samo jedan avion obavlja sve što je potrebno? Pojednostavljeno - kao pakao. Letovi redovno kasne, a osoblje koje tog dana leti već vidno pokazuje znake "pregorevanja" ne samo tokom međusobne komunikacije, nego i pri kontaktu s putnicima.
Let iz Tirane za Ankaru kojim je autor ovog teksta leteo pre nekoliko dana kasnio je u poletanju više od 210 minuta (tri i po sata - ako vam je drago), a mesto ukrcavanja u avion, kao i vreme poletanja, menjali su se na svakih pola sata. U međuvremenu, više od 10 aviona Viz Era poletelo je put drugih destinacija, a uz to i nešto manje aviona Rajanera, kao i avioni Britiš Ervejza, Lufthanze i - Er Srbije. Mora se napomenuti da tog dana nijedan avion (u vreme dok je Aero pratio razvoj događaja) - nije kasnio.

Onaj ko je bio na aerodromu Tirana, zna da je u pitanju relativno mala vazdušna luka koja je tokom sezone napregnuta gotovo do pucanja. Valjda zbog toga svi u Albaniji (ali i strani turisti) očekuju otvaranje aerodroma Valona na "granici" između Jadranskog i Jonskog mora. Ovaj aerodrom je trebalo da postane operativan 15. avgusta, da bi cela "operacija" bila ostavljena (verovatno) za početak sledeće godine.
No, da se vratimo avionu: Unutrašnjost kritična. Higijena na očajno niskom nivou, do granice da su pojedini putnici stavljali na naslon svog sedišta papirnatu maramicu kako bi spustili glavu tokom leta. A usluga? Dobićete sendvič: nekad davno izgrilovanu zemičku u kojoj se nalazi neki nekad davno izgrilovani sir, sa komadom neke suhomesnate prerađevine. I za razliku od drugih kompanija koje štite svoje putnike tako što hranu pakuju u zaštićenoj atmosferi, u posebne celofanske kese koje su zavarene - Er Albanija vam "sendvič" daje u papirnatim kesama. Da se našalimo: misle ekološki. Uz to dolazi i papirnata čašica sa malo soka i - ako ste uporni - flašica vode.

Er Albanija imala je četiri vazduhoplova u svom sastavu: Erbas A320 ZA MMK, koji je u februaru zaplenjen na aerodromu u Istanbulu. Početkom avgusta, usred turističke sezone, kompanija je ostala i bez drugog aviona ovog tipa, registrovanog kao ZA-ASM: njega je u Istanbulu zaplenio Etihad. Boing 737-800 sa registarskom oznakom UR-SQO i bojama Er Albanije na repu aviona leteo je samo nešto više od mesec dana iz Tirane, ali je posle toga "parkiran" u blizini zgrade aerodroma Majka Tereza u glavnom gradu ove zemlje. Na raspolaganju često besnim putnicima ostaje samo Erbas A320 u vlasništvu kompanije Fly2Sky, koja je iznajmila avion Er Albaniji, dok kompanija obezbeđuje posadu za ovu letelicu (sistem takozvanog draj-lizinga).
Nekim čudom, Er Albanija i dalje na svom (jedinom operativnom) avionu nosi žig IATA. Međutim, s obzirom na to da zaposleni u ovoj kompaniji već tri meseca nisu dobili ni plate niti zdravstveno osiguranje, o čemu uveliko pišu albanski mediji, poput portala Pamfleti - pitanje je da li će vlasnik, Sinan Idrizi, koji je osnovao kompaniju 2018. iz nje izvući i poslednji lek (lokalna albanska valuta, op. aut.) i prebaciti u novoosnovanu kompaniju AGSS, ili će cela stvar (s obzirom na umešanost države u poslovanje ove kompanije) završiti pred sudom.
(Aero.rs)
Video: Gašenje požara u Crnoj Gori: Helikopter Kamov Ka-32
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Smederevac
Samo bas glupe i neskolovane Srbe interesuje bilo šta za tu zemlju..Minimum info i to baš za neka prof.istupanja.
Podelite komentar