
FAA najavljuje brže procedure za sertifikaciju novih putničkih aviona
Američka Federalna uprava za avijaciju (FAA) planira da do decembra 2025. godine predstavi predlog izmena kojima bi se modernizovali standardi sertifikacije za putničke avione i pogonske sisteme. Cilj je da se procesi ubrzaju i učine efikasnijim, uz zadržavanje ili podizanje nivoa bezbednosti.
Prema informacijama koje prenosi agencija Rojters, nova pravila trebalo bi da smanje potrebu za izuzecima, posebnim uslovima i dodatnim bezbednosnim procenama koje često produžavaju postupak sertifikacije. Time bi se, kako za avio-industriju tako i za samu FAA, značajno smanjili troškovi i vreme potrebno da novi tipovi aviona uđu u upotrebu.

Razlog za promene
Podsticaj za ovakav potez u velikoj meri proizilazi iz problema sa sertifikacijom Boinga 737 MAX 7, koja se sada očekuje tek 2026. godine. To je automatski odložilo i proces sertifikacije većeg modela MAX 10, koji bi mogao da uđe u upotrebu tek 2027. ili čak 2028. godine. FAA želi da ubuduće izbegne ovakve zastoje i stvori predvidljiviji okvir za nove avione i tehnologije.
Najavljene izmene oslanjaju se na savremenu tehnologiju kako bi se unapredio regulatorni proces. Očekuje se i veće usklađivanje sa međunarodnim standardima, što bi trebalo da olakša globalno prihvatanje novih tipova aviona i motora.
Za proizvođače aviona ovo znači brži izlazak novih modela na tržište, manju administrativnu složenost i smanjenje troškova povezanih sa sertifikacijom. Sa druge strane, FAA naglašava da bezbednost ostaje prioritet i da modernizacija procedura neće značiti popuštanje standarda.
(Aero.rs)
Video: Gašenje požara u Crnoj Gori: Helikopter Kamov Ka-32
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.