Čajna Istern pokreće najduži let na svetu – 29 sati između Buenos Ajresa i Šangaja
Kineska avio-kompanija Čajna Istern erlajns (China Eastern Airlines) sprema se da pomeri granice dugolinijskog putovanja. Od 4. decembra 2025. godine, kineska avio-kompanija uvodi liniju koja će povezati Šangaj i Buenos Ajres, uz tehničko sletanje u Ouklendu na Novom Zelandu. Sa trajanjem do 29 sati, ovo će biti jedno od najzahtevnijih i najdužih putovanja koje se trenutno može pronaći u redovnom avio-saobraćaju.
Put oko pola planete
Ruta će obuhvatiti impresivnih 12.500 milja (oko 20.100 kilometara), što je približno polovina obima cele Zemlje. Letovi će se izvoditi pod oznakama MU746 i MU745, a planirano je da se letovi obavljaju dva puta nedeljno. Na ovom izazovnom putovanju biće angažovani širokotrupni avioni Boing 777-300ER, oslonac međunarodne flote Čajna Isterna.
Koliko traje putovanje?
Polazak iz Šangaja ka Buenos Ajresu planiran je da traje oko 25 sati, dok će povratni let ka Kini biti značajno duži – i do 29 sati. Razlika nastaje zbog nepovoljnih vazdušnih struja na ruti prema Aziji, koje produžavaju trajanje leta. Usputna pauza u Ouklendu predviđena je u trajanju od oko dva sata, ali putnicima gotovo sigurno neće biti dozvoljen izlazak iz aviona.
Novi izazov u trci za najduže letove
Iako ovaj let neće biti zvanično najduži non-stop let na svetu zbog tehničkog sletanja, po ukupnom trajanju biće bez premca. Trenutni rekorder među non-stop linijama je Singapur erlajns (Singapore Airlines), sa letom između Singapura i njujorškog JFK-a koji traje između 18 i 19 sati.
U trku za prestižan rekord sprema se i australijski Kvantas, čiji projekat „Project Sunrise“ predviđa 20-časovne non-stop letove iz Sidneja ka Londonu i Njujorku. Ti letovi, najavljeni za 2027. godinu, trebalo bi da postanu „poslednja granica dugolinijskog saobraćaja“.
Šta znači za putnike?
Za putnike koji se odluče na ovakav maratonski let, predstoji prava proba izdržljivosti. Više od jednog dana provedenog u avionu donosi izazove, ali i priliku da se iz jednog kraja sveta stigne do drugog uz samo jedno sletanje. Letovi ovog tipa pokazuju koliko su moderni avioni i organizacija dugih linija pomerili granice globalnog povezivanja.
(Aero.rs)
Video: Aeromiting Rivolto: EF2000 vs Galeb G-2
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.