FAA vraća Boingu ograničeno ovlašćenje za sertifikaciju aviona 737 i 787

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Federalna uprava za avijaciju (FAA) obnovila je Boingu ograničeno pravo da samostalno izdaje sertifikate plovidbenosti za avione 737 i 787. Ovo je prvi korak ka ublažavanju restrikcija koje su uvedene nakon incidenta na letu Aljaska Erlajnsa (Alaska Airlines 1282), kada je tokom leta ispao panel na mestu za opcionalni izlaz u slučaju opasnosti.

Pojačani nadzor i ograničenja

Nakon pomenutog incidenta, FAA je suspendovala Boingovo pravo da samostalno potvrđuje ispravnost aviona i pojačala sopstveni nadzor nad procesom proizvodnje. Regulator je takođe ograničio tempo proizvodnje na najviše 38 aviona 737 mesečno, dok Boing nastoji da poveća broj na 42 primerka mesečno.

Boeing fabrika Foto: Jennifer Buchanan / AFP / Profimedia

„Prizemljenje modela 737-9 i brojni problemi u proizvodnji poslednjih godina zahtevaju da razmotrimo svaku opciju kako bismo smanjili rizik“, poručio je tadašnji administrator FAA Majk Vitaker.

Nova pravila igre

Delegirano ovlašćenje za sertifikaciju standardni je deo FAA sistema, ali je Boing to pravo izgubio zbog ozbiljnih propusta u bezbednosnom upravljanju. Nakon šestonedeljne revizije Boingovih pogona, Vitaker je ocenio da „ono što smo videli nije bezbednosna kultura koju smo očekivali“.

Ipak, naglasio je da nijedan nebezbedan avion nije napustio fabriku. Odluka FAA da ponovo dodeli makar ograničena ovlašćenja signalizira da regulator prepoznaje napredak u sprovođenju korektivnih mera.

Izvršni direktor Boinga Keli Ortberg istakao je da je kompanija morala da sprovede duboku transformaciju. „Previše smo se udaljili od ljudi koji prave avione. Preselio sam se u Sijetl i svakog jutra proveravam stanje u Delivery Centru“, rekao je Ortberg na Morgan Stanley Laguna konferenciji.

On je dodao da je plan bezbednosti i kvaliteta u fazi implementacije, sa šest ključnih indikatora performansi koje prati i FAA. „Ovo je višegodišnja promena kulture. Ne možete je sprovesti preko noći, ali osećam da se kompanija okreće u dobrom pravcu“, poručio je Ortberg.

Boeing fabrika Foto: Shutterstock/cpaulfell

Važan korak za Boing

Obnavljanje makar delimičnog ovlašćenja od strane FAA važno je za Boing kako bi povratio poverenje regulatora, avio-kompanija i putnika. Odluka bi mogla da pomogne i u ubrzanju isporuka, jer proizvođač planira da do kraja godine poveća tempo proizvodnje modela 737 MAX na 42 mesečno, a 787 Drimlajnera na 10 mesečno tokom sledeće godine.

Ortberg je poručio da se „pojavljuje novi Boing – sa manje arogancije i više poniznosti, uz fokus na tehničke timove i vrednosti koje okupljaju organizaciju“.

FAA će nastaviti strogi nadzor, a Boing mora dugoročno da dokaže da su promene u kulturi i načinu rada trajne kako bi povratio puno poverenje regulatora.

(Aero.rs)

Video: Aeromiting Rivolto: EF2000 vs Galeb G-2

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>