Boing u ranoj fazi razvoja naslednika 737 MAX, pregovori o novim motorima

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Američki proizvođač aviona Boing nalazi se u ranoj fazi razvoja novog uskotrupnog modela koji bi jednog dana mogao da zameni porodicu 737 MAX, objavio je „Volstrit žurnal“. Informacije se zasnivaju na izvorima upoznatim sa temom, dok kompanija za sada ne daje zvanične potvrde.

Prema navodima američkih medija, izvršni direktor Boinga Keli Ortberg početkom godine razgovarao je sa predstavnicima kompanije Rols-Rojs o mogućem angažovanju na razvoju motora za novi avion. Pored toga, Boing je počeo i sa izradom prvih konceptualnih rešenja za pilotsku kabinu budućeg modela. Ipak, projekat se još uvek nalazi u fazi razmatranja, a konačne odluke o ulasku u proizvodnju nisu donete.

Fabrika aviona Foto: Boeing

I dok se spekuliše o nasledniku 737 MAX, Boing ostaje fokusiran na isporuku oko 6.000 naručenih aviona i završetak sertifikacije modela koji još čekaju odobrenje Federalne uprave za avijaciju (FAA).

Model 737 MAX ušao je u upotrebu 2017. godine, ali je dve godine kasnije globalno prizemljen nakon dve katastrofe u kojima je poginulo 346 ljudi. Ovi događaji ozbiljno su uzdrmali reputaciju i finansije Boinga, uz pokretanje tužbi, regulatornih istraga i krivičnog postupka u SAD.

U međuvremenu, avion je vraćen u saobraćaj 2020. godine, ali je Boing nastavio da se suočava sa regulatornim pritiscima. Početkom 2024. FAA je uvela ograničenje proizvodnje na 38 aviona mesečno, nakon incidenta na letu Aljaska Erlajnsa, kada je tokom leta ispao panel iz kabine zbog nedostajućih vijaka. Taj događaj doveo je i do nove istrage Ministarstva pravde SAD.

Fabrika aviona Foto: Boeing

Uprkos izazovima, interesovanje za 737 MAX i dalje postoji. Prošle nedelje norveška niskotarifna kompanija Norvejdžan povećala je svoju narudžbinu na ukupno 80 aviona 737 MAX 8, dok je Turkiš erlajns potpisao istorijsku kupovinu — 75 širokotrupnih 787 Drimlajnera i 150 aviona 737 MAX.

Sve to pokazuje da će Boing 737 MAX ostati ključni stub u proizvodnji još godinama, dok eventualni naslednik ostaje u fazi ideje i ranog planiranja.

Boeing 737 max 8 Foto: Shutterstock

Raniji pokušaji zamene 737

Ovo nije prvi put da Boing razmatra naslednika svoje najprodavanije porodice. Još tokom 2000-ih razvio je koncept Yellowstone (Y1), kao deo šireg plana modernizacije flote, ali je fokus kasnije preusmeren na redizajn i unapređenje 737 u verziju MAX, kako bi se odgovorilo na snažnu konkurenciju Erbasa A320neo.

Kasnije je Boing razmatrao i projekat NMA (New Midsize Airplane), poznat i kao „797“, zamišljen kao potpuno novi model između uskotrupnih i širokotrupnih aviona. Ipak, program nikada nije ušao u realizaciju, a prioritet su postale sanacija finansijskih problema i rešavanje bezbednosnih pitanja vezanih za 737 MAX i 787.

(Aero.rs)

Video: Aeromiting Rivolto: EF2000 vs Galeb G-2

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>