Kineske avio-kompanije koje lete iz Amsterdama plaćaju Rusiji 22 miliona dolara godišnje za prelete
Kineske avio-kompanije koje lete iz Amsterdama preko ruskog vazdušnog prostora svake godine uplaćuju više od 22 miliona dolara Rusiji na ime naknada za kontrolu letenja, piše portal SimpleFlying, pozivajući se na istraživanje koje je sprovela holandska medijska kuća BNR.
Naknade po letu
Prema navodima BNR-a, svaki let kineskih prevoznika preko Rusije košta oko 8.000 evra u vidu naknada za kontrolu letenja. To znači da samo linije koje povezuju Amsterdam Šiphol (AMS) sa Kinom donose Moskvi oko 18 miliona evra godišnje (21,6 miliona dolara).
Na ovoj relaciji lete tri kineske avio-kompanije – Čajna Istern, Čajna Sautern i Sjamen erlajns – sa redovnim letovima za Šangaj, Guangdžou, Peking i Sjamen. Najčešće se koriste širokotrupni avioni tipa Boing 777-300ER i Drimlajneri 787, kao i Erbas A350.

Prednost kineskih prevoznika
Za razliku od evropskih i američkih avio-kompanija koje zbog sankcija ne mogu da koriste ruski vazdušni prostor, kineski prevoznici i dalje lete preko Sibira, čime skraćuju vreme putovanja i smanjuju troškove. Time ne samo da nude konkurentnije cene karata, već ostvaruju i prednost u emisiji CO2 jer se izbegavaju duže rute.
Holandski avio-stručnjak Floris de Han izjavio je za NL Times da putnici uglavnom ne razmišljaju o ovakvim naknadama: „Ljudi biraju na osnovu cene, frekvencije, pogodnosti i trajanja putovanja, a ne prema tome koliko avio-kompanija plaća za prelete. Često ni ne znaju iznad kojih zemalja lete.“
Pored standardnih naknada za kontrolu letenja, Rusija naplaćuje i dodatne takse za korišćenje vazdušnog prostora, čija visina nije javno poznata. Generalni direktor Er Frans-KLM-a Ben Smit opisao je prelete preko Rusije kao „izuzetno skupe“.
(Aero.rs)
Video: Aeromiting Rivolto: EF2000 vs Galeb G-2
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.