ATR 72-600 Er Srbije proveo u vazduhu više od pet sati: Jedan od najdužih letova ovog tipa aviona

   
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

ATR 72-600 srpske nacionalne avio-kompanije Er Srbija (Air Serbia, JU) obavio je u ponedeljak, 27. oktobra, let između Beograda (BEG) i grada Dinar (DNR) u Bretanji, na severozapadu Francuske, koji je trajao više od pet časova – neuobičajeno dugo za ovaj tip aviona koji se koristi uglavnom na kraćim regionalnim relacijama.

Ovaj tip letelice je okosnica regionalne flote Air Serbia koja trenutno koristi deset primeraka varijante ATR 72-600, nakon povlačenja starijih -200 i -500 iz upotrebe. Najčešće saobraća na linijama iz Beograda (BEG) za Tivat, Podgoricu, Zagreb, Skoplje, Ljubljanu, kao i za Krakov, Prag, Budimpeštu, Sarajevo, Tiranu, Beč, Bukurešt i Sofiju. Ovi letovi tipično traju oko jednog sata, neki i kraće.

JU4042 Flightradar24.com

ATR 72 registarske oznake YU-ALY (MSN 1259) na letu JU4042 u ponedeljak je poleteo sa beogradskog aerodroma u 05.07, a u Dinar je sleteo u 10.13, što znači da je u vazduhu proveo 5 sati i 7 minuta, pokazuju javno dostupni podaci za praćenje letova očitavanjem ADS-B signala. To ga čini jednim od najdužih letova ovog tipa aviona u floti Air Serbia.

Piloti ovog tipa aviona sa kojima je razgovarao Aero.rs navode da, iako neuobičajeni, letovi od preko pet sati za ATR 72 nisu problem, posebno kada avion leti bez putnika ili tereta, poput letova isporuke ili repozicioniranja, kada može da ponese maksimalnu količinu goriva.

Prema fabričkim podacima, maksimalni deklarisani dolet sa punim kapacitetom za ATR 72-600 iznosi približno 1.370 kilometara, što je u skladu sa operativnim performansama u svakodnevnoj upotrebi. Pri preletu bez putnika i tereta, ferry konfiguraciji, ATR 72-600 može dostići i do približno 3.300 kilometara. Vojna, odnosno mornarička varijanta ATR 72MP (Maritime Patrol) može u vazduhu izdržati i do 10 časova, uz 45 minuta leta rezerve.

Drugi avion ovog tipa, ATR 72-600 registarske oznake YU-ALZ (MSN 1083), preleteo je iz Beograda za Dinar 22. septembra i prema dostupnim podacima još se nije vratio. Taj let trajao je 4 sata i 16 minuta.

Air Serbia Salinger Igor

Na aerodromu u Dinaru (Dinard-Pleurtuit-Saint-Malo International Airport) nalaze se centri za bazno održavanje aviona (base / heavy maintenance) kompanije Sabena Aeronautics, kao i servis firme Safran, specijalizovan za stajni trap. Broj leta JU4042 označava neredovnu rotaciju, pa se može pretpostaviti da je avion upućen na redovno održavanje, koje je obavezni deo životnog ciklusa letelice i planira se u određenim vremenskim intervalima, uz kombinaciju sa satima leta i ciklusima poletanja i sletanja.

Jugoslovenski Aerotransport (JAT) uveo je ATR 42 i ATR 72 krajem 1980-ih i početkom 1990-ih kao okosnicu svoje regionalne flote, zamenjujući deo kraćih linija koje su ranije opsluživali mlazni tipovi poput DC-9 na domaćim i regionalnim relacijama. Prvi ATR 42 stigli su 1987. godine, a zamenjeni su modernijim i većim ATR 72 tokom 1990. godine, čime su postali nosilac regionalnih i domaćih letova JAT-a.

Kada je Jat Airways 2013. transformisan i rebrendiran u Air Serbia, nova kompanija je zadržala ATR avione iz prethodnog perioda, uključujući tri ATR 72-200 u vlasništvu i dva iznajmljena -500, koje je nastavila da koristi za regionalne linije. U okviru unifikacije i modernizacije flote, Air Serbia je od 2022. godine započela preuzimanje serije ATR 72-600, a do sredine 2024. godine završila proces obnavljanja i standardizovala turboprop flotu sa ukupno 10 aviona ATR 72-600, čime je značajno podmladila svoju flotu.

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A330 EXPO 2027 na Aerodromu Nikola Tesla Beograd

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>