Poslednji put, tata – odobreno sletanje: Emotivna poruka kontrolora leta ocu pilotu
"Speedbird 9ZY Heavy, toranj Toronto. Vetar iz 260, osam čvorova, udari do 15. I poslednji put, tata — odobreno sletanje na pistu 24R."
"Hvala, sine. Odobreno sletanje na 24R".
Dugolinijski avion Airbus A350 na letu BA93 upravo je završavao transatlantski put iz Londona u Toronto. Za većinu od tristotinak putnika, to je bio još jedan rutinski let preko Atlantika, ali za kapetana Nila Hardinga, ovo je bio trenutak koji simbolizuje kraj 36 i po godina karijere u avijaciji - i to ne bilo kako.
Ono što je ovom sletanju - koje se odigralo krajem avgusta - dalo posebnu emociju bio je prizor koji se retko viđa: u kontrolnom tornju je dežurao njegov sin, Ben Harding, kontrolor letenja u Nav Canada, dok je drugi sin, Džejms, bio u kokpitu kao prvi oficir na letu.
U kabini, među putnicima, nalazila se i Nilova supruga Lijan, koja je prisustvovala trenutku koji je za porodicu Harding bio prava životna prekretnica — završetak jedne i početak druge epohe u porodičnoj istoriji.
Porodično nasleđe u oblacima
Ben Harding je, kako sam priznaje, odrastao okružen avijacijom. „Bio sam uz to celog života“, kaže. „Završio sam pilotsku obuku i još uvek letim rekreativno na manjim avionima. Ali u poslednjoj godini fakulteta otkrio sam kontrolu letenja i shvatio da je to moj poziv.“
Od 2018. godine Ben je deo tima Nav Canada, nacionalne službe za civilnu kontrolu vazdušnog saobraćaja Kanade, gde je pronašao karijeru koja ga ispunjava — i koja njegovog oca čini ponosnim. „Tata je uvek govorio da je to izuzetno odgovoran i težak posao“, dodaje Ben. „Znao sam da sam uspeo kad sam mu prvi put u šali rekao: Sada ja tebi govorim šta da radiš.“, prenosi kanadski Skies magazin.
Stariji brat Džejms leteo je na Airbus A320 a sada je Senior First Officer (stariji prvi oficir) na dugolinijskom Airbus A350 i "broji sitno" do četvrte kapetanske štrafte na epoletama i rukavima.
Diplomirao je računarstvo na Univerzitetu u Torontu i sudeći po prezentacijama - preciznije infografikama - koje objavljuje o svojoj letačkoj karijeri prilično uspešno spaja ove dve profesije. Tamo precizno navodi da je do sada preleteo 1,974,707 nautičkih milja (3,657,157 km) i proveo u vazduhu 6,041 čas.
Godinama planiran trenutak
Ideja da sin vodi očev poslednji let nije nastala preko noći. Bila je to pažljivo planirana želja, ostvarena nakon meseci koordinacije između British Airwaysa i Nav Kanade.
Kada je konačno došao dan, avion Airbus A350-1000, pod komandom kapetana Hardinga i njegovog sina Džejmsa, započeo je poslednje sletanje ka Torontu — uz Bena u kontrolnom tornju.
„Bilo je mnogo emotivnije nego što sam očekivao“, priznaje Ben. „Naravno, razmišljaš o svim mogućim scenarijima, o tome da mora sve proći bez greške. Ali kad je sve počelo, nestao je svaki stres. Samo čista radost.“
Taj trenutak bio je rezultat ne samo porodične povezanosti, već i profesionalnog poštovanja. Za oba sina, njihov otac bio je simbol doslednosti, iskustva i ljubavi prema poslu koji se često obavlja daleko od očiju javnosti — na deset hiljada metara visine.
Povratak korenima
Za kapetana Hardinga, ovaj let imao je i simbolično značenje. Kao Kanađanin koji je karijeru započeo upravo u Torontu, povratak na isti aerodrom na kraju karijere imao je gotovo filmsku završnicu.
„Teško je opisati osećanja“, rekao je Ben. „Tata je bio stub naše porodice, a biti deo njegovog poslednjeg leta, i to na ovakav način, bilo je neopisivo.“
Kada se avion spustio na pistu 24R i uputio ka gejtu, Ben je kratko i tiho uputio poruku preko radija — jednostavnu, ali dirljivu.
"To nije bio moj trenutak“, rekao je kasnije. „Bio je njegov. Moj zadatak je bio da radim svoj posao, a da trenutak upijem tek kasnije.“
Tog dana, jedan A350 je preleteo Atlantik kao i mnogo puta ranije. Ali ovog puta, iznad oblaka, letela je i priča o porodičnoj tradiciji, ljubavi prema nebu i generacijama koje dele isti horizont.
(Aero.rs)
Video: British Airways u Beogradu posle trinaest godina
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Sole
Hvala ti boze sto si mi dao mogucnost da procitam nesto sto je ljudski i covecno u moru naslova o ratovima i pogibijama.Nazalost zaboravili smo da smo svi samo ljudi.
Podelite komentar
Dr. G
Veoma dirljiva priča. Kapetane, srećni ti penzionerski dani. 🛫🛬
Podelite komentar
Endzi
Kakva divna priča.Kapetanu želim srećne penzionerske dane i godine.Veliki pozdrav!
Podelite komentar