Boeing isporučio 53 aviona u oktobru 2025: Tempo stabilan, ali Erbas i dalje vodi
Boing (Boeing) je u oktobru 2025. isporučio 53 aviona, nešto manje nego u septembru kada je isporučeno 55 aviona, ali je rezultat značajno bolji u odnosu na isti mesec 2024. godine kada je, zbog višenedeljnog štrajka, isporučeno samo 14 aviona. Najveći deo oktobarske proizvodnje ponovo pripada porodici 737 MAX, koja je činila 39 primeraka.
U segmentu širokotrupaca isporučena su tri aviona 787-10, četiri 787-9, dva 777F, dva 767-300F, dva 767-2C i jedan 737-800A. Ovaj raspored potvrđuje da Boing nastavlja da se oslanja pre svega na sektor uskotrupaca, dok širokotrupni modeli i dalje imaju stabilan, ali umeren ritam isporuka.
Od početka godine do kraja oktobra ukupno je isporučeno 493 aviona — više nego tokom cele 2024. U tom zbiru dominiraju modeli 737 (370), zatim 787 (68), 777 (31) i 767 (24). Oporavku proizvodnje doprinela je i odluka Federalne uprave za avijaciju (Federal Aviation Administration – FAA) da poveća limit proizvodnje 737 MAX sa 38 na 42 aviona mesečno, što omogućava brže ispunjavanje porudžbina.
Uprkos solidnom tempu, broj novih narudžbina u oktobru bio je skroman — ukupno 15 aviona. Za poređenje, Erbas je prijavio 112 novih porudžbina. Boing trenutno ima naručeno 6.534 aviona, od čega se 4.777 odnosi na modele 737.
Da li će kompanija dostići godišnje ciljeve?
Na osnovu dosadašnjeg tempa isporuka, realno je očekivati da Boing godinu završi sa oko 580 do 600 isporučenih aviona. Sa dosadašnja 493 isporučena primerka, kompaniji je potrebno oko 50 do 55 aviona mesečno u novembru i decembru kako bi se približila brojci od 600. Taj ritam već je postignut u prethodnim mesecima, što ovaj scenario čini ostvarivim. Sve iznad 600 bilo bi teško dostižno, posebno zbog ograničenja u lancu snabdevanja i sporijeg tempa isporuka širokotrupnih modela. Trenutna dinamika upućuje na to da Boing može da ispuni umerene godišnje ciljeve, ali ne i najoptimističnije projekcije.
U isto vreme, Erbas zadržava prednost u isporukama i učvršćuje poziciju u segmentu uskotrupaca. Tokom oktobra isporučio je 78 aviona, a porodica A320 postala je najprodavaniji komercijalni avion u istoriji, nadmašivši Boingov 737. Ova prekretnica dodatno pojačava konkurenciju u sektoru u kojem se odvija najveći deo potražnje.
(Aero.rs)
Video: Beograd spojen sa Astanom redovnim letom: Konferencija za medije SCAT Airlines u Beogradu
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.