Nova zvezda biznis avijacije Gulfstream G300 obavio prvi let i ušao u fazu sertifikacije

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Novi poslovni avion Gulfstream G300 uspešno je obavio prvi let, čime je započeta sertifikaciona faza programa a kompanija kaže da je potvrđen visok nivo tehničke zrelosti modela uoči daljih ispitivanja. Let je izveden u petak 5. novembra u jutarnjim časovima sa aerodroma Ben Gurion u Tel Avivu (TLV), gde je prvi primerak poleteo u 08.05 po lokalnom vremenu i proveo 2 sata i 25 minuta u vazduhu, leteći brzinom Ma 0.75 na visini od 30.000 stopa, odnosno 9.144 metra.

Prvi primerak G300 razvijan je u tehničkoj saradnji sa izraelskim partnerima, zbog čega je ranu fazu programa prolazi u Izraelu, pa je samim tim i prvi let izveden iz Tel Aviva.

Gulfstream G300 Foto: Gulfstream

G300 je krajem septembra predstavljen u Savani kao novi član Gulfstreamove flote i odmah je privukao pažnju tržišta zbog kombinacije velikog unutrašnjeg prostora, performansi na kratkim pistama i transatlantskog doleta. Kompanija navodi da model donosi novi standard u super-midsez segmentu i da ima ambiciju da preuzme vodeću poziciju u toj kategoriji.

Najveća kabina u klasi i napredna avionika

Gulfstream G300 Foto: Gulfstream

Jedan od ključnih aduta G300 modela je kabina, koja je najveća u super-midsez segmentu. Kabina prima do 10 putnika i podeljena je na dve zone, uz prostranu kuhinju i veliki prostor za prtljag.

Kabinu ispunjava prirodno svetlo koje ulazi kroz deset panoramskih ovalnih prozora, prepoznatljivih za Gulfstream. Pri krstarenju na 41.000 stopa kabinska visina ostaje na 4.800 stopa (1.463 metra), što smanjuje umor putnika na dužim relacijama.

Gulfstream G300 Foto: Gulfstream

Sistem jonizacije vazduha, potpuno svež vazduh u kabini i nizak nivo buke deo su standardne opreme.

Gulfstream G300 Foto: Gulfstream

U kokpitu se nalazi Harmony Flight Deck, novi koncept avionike sa šest ekrana osetljivih na dodir i inteligentnim prikazima zavisno od faze leta. Piloti imaju pristup Synthetic Vision prikazu sa trodimenzionalnom prezentacijom pista i terena, kao i Gulfstreamovom nagrađivanom Predictive Landing Performance System rešenju koje unapređuje procenu sletanja u realnom vremenu.

Dolet do 6.667 kilometara i niska potrošnja goriva

Gulfstream G300 Foto: Gulfstream

G300 nudi dolet od 3.600 nautičkih milja, odnosno 6.667 kilometara, pri brzinama krstarenja Ma 0.80. Pri Ma 0.84 dolet iznosi 3.000 nautičkih milja, odnosno 5.556 kilometara. Avion koristi Honeywell HTF7250G motore i krilo čistog aerodinamičkog profila, što doprinosi nižoj potrošnji goriva i efikasnosti u operacijama na kratkim pistama i zahtevnim aerodromima.

Pre prvog leta program je prošao više od 2.000 sati zemaljskih ispitivanja, a još dva primerka nalaze se u proizvodnji radi ubrzanja sertifikacionog procesa.

Nastavak investicija u flotu nove generacije

Gulfstream G300 Foto: Gulfstream

Gulfstream navodi da G300 proširuje ponudu aviona nove generacije u kojoj se nalaze modeli G400, G500, G600, G700 i G800, kao i da predstavlja odgovor na potražnju za poslovnim avionima srednje veličine koji nude karakteristike većih kabina.

Nakon prvog leta program G300 ulazi u intenzivniji ritam ispitivanja, gde će u narednim mesecima biti sprovedeni najvažniji testovi pre sertifikacije.

(Aero.rs)

Video: Beograd spojen sa Astanom redovnim letom: Konferencija za medije SCAT Airlines u Beogradu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>