Lufthansa završila restauraciju dva legendarna aviona: Ju 52 i Super Star postaju muzejski dragulji
Lufthansa grupa privela je kraju restauraciju i postavljanje dva svoja najznačajnija istorijska aviona, Junkers Ju 52 i Lockheed L-1649A Super Star, koji su sada zvanično prihvaćeni u novom objektu Lufthansa Group Hangar One, u blizini Aerodroma Frankfurt. Time su završeni centralni eksponati budućeg konferencijskog i posetilačkog centra, čije se otvaranje planira uoči jubilejske 2026. godine, kada Lufthansa obeležava sto godina od osnivanja prve kompanije Deutsche Luft Hansa.
Oba aviona dopremljena su tokom prethodnih meseci u više delova specijalnim teškim transporterima, nakon čega su pažljivo ponovo sastavljena u novom hangaru. Restauracija i montaža izvedene su sa velikom pažnjom prema originalnim tehničkim i vizuelnim detaljima, kako bi avioni bili predstavljeni u stanju koje verno oslikava njihovu ulogu u istoriji nemačke i svetske avijacije.
Junkers Ju 52 i Lockheed Super Star biće glavne atrakcije „Lufthansa Group Hangar One“. Zahvaljujući velikoj staklenoj fasadi objekta, avioni će biti vidljivi i spolja, što ovaj prostor čini svojevrsnim izložbenim hangarom dostupnim široj javnosti. Otvaranje centra vremenski je povezano sa obeležavanjem stogodišnjice Lufthanse i jasno ukazuje na nameru kompanije da sopstvenu istoriju postavi kao važan deo identiteta i budućeg razvoja.
Ju 52, poznat i kao „Tetka Ju“, uveden je u flotu Lufthanse 1932. godine i vrlo brzo je postao njen stub. U jednom periodu činio je oko polovine ukupne flote, zahvaljujući izuzetnoj pouzdanosti, ekonomičnosti i sposobnosti da operiše sa slabo pripremljenih pista. Sa karakterističnom rebrastom metalnom oplatom i tri motora, Ju 52 je obeležio ranu fazu razvoja komercijalne avijacije i ostao upamćen kao simbol pionirskog doba vazdušnog saobraćaja. Danas se smatra kultnim avionom i jednim od najprepoznatljivijih tipova u istoriji civilnog letenja.
Lockheed L-1649A Super Star ušao je u flotu Lufthanse 1957. godine i predstavljao vrhunac razvoja klasičnih propelerskih putničkih aviona. Bio je prvi avion ove kompanije koji je nudio Senator klasu, tada najviši nivo komfora u putničkom saobraćaju. Super Star je prvenstveno korišćen na interkontinentalnim letovima ka Njujorku, sa direktnim preletima preko Severnog Atlantika koji su trajali i do 17 sati. Opremljen sa četiri klipna motora, ovaj avion simbolično je zatvorio eru velikih dugolinijskih propelerskih aviona, neposredno pred dolazak mlazne avijacije. Avion je dug 35,42 metra, raspon krila iznosi 45,18 metara, dok je visina 7,12 metara.
Lufthansa Group Hangar One nalazi se u neposrednoj blizini Lufthansa Aviation Center-a i deo je šireg projekta novog konferencijskog i posetilačkog centra, čija je izgradnja započeta 2024. godine. Prostor je zamišljen kao mesto susreta zaposlenih, poslovnih partnera, klijenata i ljubitelja avijacije, sa jasnim fokusom na inovacije, ali i na očuvanje istorijskog nasleđa kompanije.
Pored dva restaurirana aviona, posetioci će u otvorenoj galeriji moći da vide i brojne eksponate iz korporativne istorije Lufthanse, od kojih će neki po prvi put biti javno izloženi. Poput konferencijskog centra Lufthansa Seeheim, i novi objekat u Frankfurtu biće dostupan za spoljne događaje, uz prateće ugostiteljske sadržaje u okviru kafe-lounge prostora.
(Aero.rs)
Video: Beograd spojen sa Astanom redovnim letom: Konferencija za medije SCAT Airlines u Beogradu
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.