Udes ultralakog hidro-aviona MXP 740 Savannah prošle subote u Crnoj Gori ostao je zabeležen kao - kažu višedecenijski poznavaoci avijacije - prvo aktivranje padobrana za spasavanje aviona tzv. Ballistic Recovery System (BRS) na ovim prostorima.
Ideja BRS je relativno jednostavna - umesto da se u slučaju neupravljivosti odnosno gubitka kontrole nad vazduhoplovom iz bilo kog razloga posada spasava katapultiranjem ili iskakanjem, izbacuje se - tačnije lansira u vis - padobran ciji je posao da celu letilicu sve sa posadom i putnicima prizemi sto mekše na zemlju. Ili da budemo realni sto manje "tvrdo".
Obzorom da ovaj sistem - bar u regionu - nije viđen u upotrebi ranije, ne čudi previše da su neki mediji požurili da izveste da su se piloti "katapultirali" ili "iskočili padobranom"!
Neposredno posle udesa od očevidaca koji su razgovaral sa - srećom i zahvaljujući BRS nepovređenim - pilotima, Pascalom Baletom i Đustinom Skalfom, moglo se saznati da "ih je na nekih 350 metara visine vrtlog svukao i prevalio" i da je "odmah aktivirao padobran". "Da je zakasnio dve sekunde ne bi iovo mogao da ispriča", pričaju crnogorski prijatelji srećnog dvojca.
Da u svemu lošem postoji i nešto dobro pokazalo se i u ovoj situaciji. Dragan Raičević, organizator MonteAdria regate hidro aviona na na kojoj je Savannah učestvovao, kaže da se posada aviona iz Švajcarske oduševila lokalnim stnovništvom koje je odmah nakon pada pritrčalo u pomoć i asistiralo prilikom izvlačenja aviona iz vode.
Raičević je posle udesa objavio na facebooku svoje viđenje dešavanja i onogo što je usledilo:
(Aero.rs)
Video: Održana treća međunarodna regata hidroaviona u Crnoj Gori MontAdria
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.