
Dafi tražio pomoć od Maska: Kako rešiti zagušenje vazdušnog prostora nad SAD
Novi državni sekretar SAD za transport Šon Dafi zatražio je od Ilona Maska i njegove Kancelarije za efikasnost vlade pomoć u rešenju problema Nacionalnog vazdušnog sistema SAD (NAS).
Maskovo "ministarstvo" poznato pod akronimom DOGE (Department of Government Efficiency) već je izazvalo kontroverze zbog navodno nezakonitih pokušaja smanjenja državne potrošnje kroz racionalizaciju raznih operacija.
U kratkoj izjavi objavljenoj 5. februara na platformi X, Dafi je najavio „velike vesti“ – DOGE tim će biti uključen u proces unapređenja Nacionalnog vazdušnog sistema SAD, javlja Simple Flying.

Uprkos bliskim vezama Maska i američkog predsednika Trampa, ovo saopštenje je naišlo na oštre kritike, posebno zbog činjenice da pojedini članovi DOGE-a nemaju nikakvo iskustvo u državnoj službi ili profesionalnom radu: neki imaju između 19 i 24 godine, dok je većina zaposlenih u organizaciji blisko povezana s Maskom.
Među kritičarima se našla i Hilari Klinton, koja se 2016. godine kandidovala protiv Trampa na predsedničkim izborima. Ona je izjavila da predstavnici DOGE-a nemaju relevantno iskustvo i dodala da "većina njih nije ni dovoljno stara da iznajmi automobil. A vi ćete im dozvoliti da se igraju sa bezbednošću aviosaobraćaja, koja se već pogoršala pod vašom upravom?" Dafi je uzvratio Klintonovoj sarkastičnim komentarom, navodeći da su „iskusne“ birokrate razlog zbog kog američka infrastruktura propada.
Ministarstvo pravde (DOJ) je 5. februara odobrilo sudsku odluku kojom se DOGE-u ograničava pristup poverljivim podacima Ministarstva finansija. Ovo je samo jedan od slučajeva u kojima su postupci DOGE-a izazvali pravne sporove sa različitim državnim institucijama.
Organizacija povezana s Maskom je, od Trampove inauguracije, bila meta više tužbi zbog svojih aktivnosti u raznim vladinim agencijama.

Inače, tokom Bajdenove administracije, američki Kongres je usvojio Zakon o ulaganjima u infrastrukturu i radnim mestima, koji je odobrio 1,2 biliona dolara za projekte u oblasti saobraćaja i infrastrukture, uključujući 550 milijardi dolara za nove investicije i programe.
Trampova nova administracija još nije objavila konkretne infrastrukturne projekte i politiku, s obzirom na to da je na vlasti tek nekoliko nedelja. Prvi potez Šona Dafija, kao novog sekretara za saobraćaj, bio je da “ukine woke politike, smanji opterećujuće i skupe regulative, obnovi ekonomski rast“ i osigura da Ministarstvo saobraćaja (DOT) prati politiku administracije.

Istovremeno, DOT je brzo reagovao na sudar u vazduhu u Vašingtonu, koji je odneo 67 života. U saopštenju od 31. januara, Ministarstvo je navelo da je, uz podršku predsednika Trampa i u konsultaciji sa Pitom Hegsetom, sekretarom za odbranu, Federalna uprava za avijaciju (FAA) ograničila helikopterski saobraćaj oko Nacionalnog aerodroma u Vašingtonu.
„Ova ograničenja će ostati na snazi dok Nacionalni odbor za bezbednost saobraćaja (NTSB) ne završi svoju preliminarnu istragu o incidentu avio-kompanije, nakon čega će se odluka preispitati na osnovu NTSB-ovog izveštaja.“

Posle-pandemijski rast avio-saobraćaja doveo je do ozbiljnih problema u Nacionalnom vazdušnom sistemu SAD-a (NAS).
Brojni incidenti dogodili su se na aerodromima širom zemlje, dok FAA i dalje ima nedostatak kontrolora letenja od završetka pandemije.

U izveštaju Kancelarije glavnog inspektora DOT-a iz juna 2023. navedeno je da je 20 od 26 kritičnih centara za kontrolu letenja bilo ispod donjeg praga zaposlenih od 85% što je propisala FAA. Pandemija je prouzrokovala dvogodišnju obustavu obuke, što je značajno produžilo vreme sertifikacije novih kontrolora.
FAA takođe ima problema sa zastarelim tehnološkim sistemima, uključujući prekide u radu NOTAM (Notice to Air Missions) sistema.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.