NTSB objavio preliminarni izveštaj o padu helikoptera Bell 206 u Njujorku: Glasni udari pre tragedije

   
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Nacionalni odbor za bezbednost saobraćaja (NTSB) objavio je preliminarni izveštaj o visoko medijski ispraćenoj nesreći u blizini Njujorka, u kojoj je učestvovao helikopter Bell 206 u kome je stradalo šest osoba, uključujući pilota i pet državljana Španije, od kojih je jedan bio visoki rukovodilac kompanije Siemens. Prema istražiteljima, neposredno pre pada, letelica je brzo gubila visinu, dok su svedoci čuli glasne “udare” iz helikoptera pre nego što se raspao i srušio u reku Hadson 10. aprila.

U preliminarnom izveštaju koji je NTSB objavio, navodi se da se 10. aprila helikopter Bell 206L-4, registarski broj N216MH, srušio u blizini Džerzi Sitija (New Jersey), pri čemu su poginuli pilot i pet putnika. Let je bio organizovan kao turistički let prema pravilima dela 91.

Pad helikoptera u Njujorku Foto: Tanjug/AP

Rana analiza podataka sa ADS-B sistema, dobijenih od Federalne uprave za avijaciju (FAA), pokazala je da je Bell 206 poleteo sa helidroma Downtown Manhattan/Wall Street (JRB) oko 14:58 po lokalnom vremenu (UTC -4). Letelica je letela u kružnoj putanji južno od Kipa slobode, zatim se kretala prema severu duž istočne strane reke Hadson, uz Menhetn. Nakon što je prešla most Džordž Vašington, napravila je polukružno okretanje i nastavila prema jugu duž zapadne strane reke, uz teritoriju Nju Džersija.

„Nekoliko svedoka opisalo je da su čuli nekoliko glasnih ‘udaraca’ iz helikoptera pre nego što se raspao i srušio u reku.“

Istražitelji NTSB-a su naveli da je tokom poslednjeg minuta leta, dok se približavao ventilacionim kulama tunela Holand u blizini Džerzi Sitija, helikopter leteo na visini između 625 stopa (190,5 metara) i 650 stopa (198,1 metar) iznad nivoa mora (MSL). Nakratko je visina povećana na 675 stopa (205,7 metara) pre nego što je helikopter Bell 206 počeo rapidno da gubi visinu. Pre nego što su podaci ADS-B-a prekinuti, poslednja poznata visina helikoptera bila je 125 stopa (38,1 metar).

Pad helikoptera u Njujorku Foto: Tanjug/AP

U tom trenutku svedoci su čuli glasne „udare“ iz helikoptera pre nego što se raspao i srušio u reku Hadson. Video snimci nadzora, uključujući i zvuk, prikazuju kako letelica leti prema jugu pre nego što se iznenada raspala na tri glavna dela: trup (uključujući motor), glavni rotor (uključujući obe glavne elise, transmisiju i strukturu nosača krova) i repnu sekciju sa repnim rotorom.

Prema istražiteljima, trup helikoptera je pao, severno od ventilacionih kula tunela Holand, gde je dubina vode oko 1,8 metara. Glavni rotor i repna sekcija pronađeni su severno od trupa, potopljeni na dubini od oko 9,1 metar, dok je NTSB takođe pronašao ostatke sa površine reke i sa krova jedne zgrade u Nju Džersiju.

Prema podacima FAA pilot je imao komercijalnu dozvolu za upravljanje helikopterom i za instrumentalne letove, uz važeći FAA medicinski sertifikat prve klase. Do 29. marta 2025. godine, pilot je imao 790,2 sati leta, od čega je 48,6 sati leteo na Bell 206.

Pad helikoptera u Njujorku Foto: Tanjug/AP

Pilot je radio po sistemu rotacije od deset radnih dana pa deset dana odmora. Na dan nesreće, 10. aprila, vratio se na dužnost nakon desetodnevnog odmora. To je bio osmi let tog dana tim helikopterom. Pregled tehničke dokumentacije helikoptera pokazao je da je poslednji pregled bio progresivni pregled na 300 sati i pregled na 100 sati, obavljen 27. februara. Na taj datum, helikopter je imao ukupno 12.975 sati leta, dok je motor imao 23.305 sati rada.

Međutim, NTSB je napomenuo da će istraga biti kompleksna. Istražitelji su ukazali da letelica nije bila opremljena uređajima za snimanje video zapisa ili podataka. Fotografije snimljene pre poletanja sa heliporta na Menhetnu pokazale su da je pilot nosio naočare sa ugrađenom kamerom i mikrofonom. „Naočare nisu pronađene“, zaključio je NTSB.

(Aero.rs)

Video: Jedini preživeli lažni MiG-29: Kako je jedna maketa izbegla i NATO i uništenje u filmu Darka Bajića

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>