Teška nesreća kod Subotice: Srušio se Piper PA-38, jedna osoba poginula

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Danas, u petak 14. novembra u 16.55 časova prijavljen je pad sportskog aviona tipa Piper PA-38 u blizini aerodroma Bikovo kod Subotice. U letelici su se nalazila dvojica muškaraca. Jedan je poginuo na licu mesta, dok je drugi u teškom stanju prevezen u subotičku bolnicu. Do nesreće je došlo tokom prilaza aerodromu, a spasilačke ekipe — policija, vatrogasci i hitna pomoć — odmah su reagovale na terenu. Rad na uviđaju otežavali su  mrak i gusta magla.

Avion pad nesreća udes Foto: Telegraf.rs
Avion pad nesreća udes Foto: Telegraf.rs
Avion pad nesreća udes Foto: Telegraf.rs

Utvrdjeno je da je reč o avionu Piper PA-38  registracije YU-DPV, starom 46 godina, koji je ranije već bio uključen u nesreću 24. septembra 2022. godine, takođe kod aerodroma Bikovo. Tada je tokom školskog leta došlo do gubitka snage motora, zbog čega je posada pokušala prinudno sletanje. Avion je pretrpeo ozbiljna oštećenja — deformisan glavni stajni trap, oštećen donji deo trupa, elisa i oba krila — ali su pilot i pilot-putnik prošli bez težih povreda.

Večerašnja nesreća skrenula je  pažnju na istoriju letelice, a istraga će utvrditi da li postoje faktori koji povezuju ova dva događaja ili je reč o nezavisnim incidentima.

Piper PA-38 „Tomahawk“ je laki dvosed namenjen osnovnoj obuci pilota. Reč je o jednomotornom, niskokrilnom avionu sa T-repom, fiksnim tricikl stajnim trapom i zatvorenom kabinom sa dvoje vrata. Pokreće ga četvorocilindrični klipni motor Lycoming O-235 sa dvokrakom elisom. Ovaj tip aviona nastao je krajem 1970-ih godina nakon što je Piper konsultovao instruktore letenja, koji su tražili trenažer pogodniji za vežbe kovita od modela kao što su Cessna 150 i 152.

Zbog toga je primenjen NASA-in profil krila GA(W)-1 Whitcomb, koji zahteva preciznije upravljanje pri izvlačenju iz kovita, što doprinosi obuci i razvoju veštine pilota. Tomahawk se proizvodio od 1977. do 1982. godine, u ukupno 2.484 primerka, a poslednje verzije pod oznakom Tomahawk II imale su unapređenu zaštitu od korozije, bolje grejanje i odmagljivanje kabine, poboljšan trim i veće točkove za lakši rad na travnatim i zemljanim pistama.

Sve okolnosti večerašnjeg tragičnog događaja biće poznate nakon detaljne analize Centra za istraživanje nesreća u saobraćaju (CINS).

(Aero.rs)

Video: Prvi snimci: Srušio se avion kod Subotice

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>