• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Aeronautica Militare nabavlja luksuzne Gulfstream G650ER

Vreme čitanja: oko 2 min.

Novi avioni Gulfstream G650 ER biće korišćeni u 31. vingu Italijanskog ratnog vazduhoplovstva za misije hitnog medicinskog transporta umesto aviona francuske proizvodnje koji su stari više od tri decenije

  • 0

Italijansko ratno vazduhoplovstvo (Aeronautica Militare italiana - AMI) izabralo je avion tipa Gulfstream G650ER kako bi zamenili flotu aviona Dassault Falcon 50 i Falcon 900, koji lete u sastavu 31. vinga Karmelo Raiti (31° Stormo Carmelo Raiti), baziranog na aerodromu Rim Ćampino (CIA).

Ovo otkriva javni dokument italijanskog Ministarstva odbrane koji je objavljen u tamošnjim medijima.

Program zamene aviona već je najavljen u poslednjem višegodišnjem planu odbrane, u kom se pominje kako je studija održivosti pokazala da se zamena aviona više ne može odlagati.

Trenutna flota aviona koja se koristi za transport najviših državnih zvaničnika i za medicinske letove sastoji se od dva aviona tipa Falcon 50, koji iza sebe imaju više od 30 godina službe, kao i tri aviona Falcon 900 koji će uskoro napuniti 20 godina letenja.

U dokumentu Ministarstva odbrane navodi se da hitnost kupovine diktira činjenica da avioni Falcon 50 moraju biti prizemljeni do 2024. što će prepoloviti transportne mogućnosti flote, javlja portal Aviationist.

Namera AMI je da zameni stare avione "narodski" rečeno - glavu za glavu (avion za avion), s mogućnošću nabavke još jedne letelice.

Avioni G650ER biće kupljeni u konfiguraciji za medicinsku evakuaciju (MEDEVAC) uz kompletne vojne navigacione sisteme, sisteme bezbedne komunikacije i sisteme samozaštite, kao i uz paket integrisane logističke podrške.

Dokument u koji su novinari portala Aviationist imali uvid navodi se da Gulfstream G650ER "u potpunosti zadovoljava sve zahteve, nadmoćno preovladavajući sva druga rešenja"

Od aviona je zahtevano da ima veliku brzinu (0,9 maha), dug dolet (13.000 kilometara), maksimalnu kontrolu pritiska u kabini (na ekvivalentu FL500 na visini majoj od 1.500 m) zbog poboljšanja šansi za preživljavanje pacijenata.

Među prohtevima za novi avion bila je stavka vezana za broj putnika (19) na prekookeanskim linijama (od Italije do Zapadne obale SAD, Južne Amerike, Japana, Australije, ili Japana), logistička pokrivenost na svakom kontinentu za popravke u slučaju kvara, te stavka koja se odnosi na kvalitet i ekološku efikasnost aviona.

Dokument kojim je potencijalni ugovor procenjen na 330 miliona evra eksplicitno traži nabavku četiri nova aviona. Drugi detalji o rokovima isporuke se ne spominju, ali se navodi da su aktivnosti vezane za program nabavke vazduhoplova počele 11. decembra, a da ugovor važi 3.032 dana (oko 8.5 godina).

Gulfstream G650 spada u kategoriju velikih poslovni mlaznjaka (large biz jets) i jedan je od cele porodice istoimenih aviona koje proizvodi ga Gulfstream Aerospace Model.

Zavisno od konfiguracije, može prevesti od 11 do 18 putnika u - kao i svi avioni ove kategorije - veoma luksuzno opremljenoj kabini.

G650 je do skoro bio najveći i najbrži poslovni mlaznjak ove kompanije sa maksimalnom brzinom od 0,925 Maha, a nadmašio ga je veći G700. Nedavno je predstavljen i G800, sa kataloškom cenom preko 70 miliona dolara, doleta čak 14.800 km, čija se setifikacija očekuje naredne godine.

(Aero.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>