Vreme čitanja: oko 2 min.
Kamera zabeležila trenutak udara o tlo: Srušio se avion SF-260 turskog vazduhoplovstva, piloti poginuli
Vreme čitanja: oko 2 min.
Svedoci su rekli da su piloti navodno promenili pravac aviona dok je padao kako bi izbegli udar na sezonske radnike koji su radili na poljima
Trenažni avion SIAI-Marchetti SF.260 (danas Leonardo SF-260) turskog ratnog vazduhoplovstva srušio se u centralnoj provinciji Kajseri u utorak ujutro, prema saopštenju Ministarstva nacionalne odbrane, usmrtivši oba pilota koji su se u njemu nalazili.
U saopštenju se navodi da je avion, koji pripada Komandi vazduhoplovnih snaga, poletio sa 12. glavne baze za vazdušni transport u Kajseriju radi obuke i da se srušio iz nepoznatog razloga.
Takođe je navedeno da je započeta operacije traganja i spasavanja, ali kasniji izveštaji su potvrdili da su oba pilota aviona poginula u padu, prenosi Dejli sabah.
Svedoci su rekli da su piloti navodno promenili pravac aviona dok je padao kako bi izbegli udar na sezonske radnike koji su radili na poljima.
Jedna od sigurnosnih kamera zabeležila je (u gorenjm delu snimka) trenutak udara aviona u tlo, posle čega je usledila eksplozija.
Salih Içer, jedan od radnika na polju, rekao je za Anadolsku agenciju (AA) da je avion preleteo iznad njih i kretao se u pravcu centra Kajserija pre nego što se srušio.
"Posle povratka, avion je izgubio kontrolu i nije proizvodio nikakav zvuk. Došao je pravo ka nama. Mislim da nas je (pilot) video. Videli smo kako pada. Sleteo je nosom prema dole jer su nas primetili. Eksplodirao je čim je udario o zemlju. Pokušali smo da intervenišemo, ali nismo mogli zbog požara. Mislim da nas je primetio dok je išao ka nama. Na početku polja je bilo petoro dece u automobilu, a u polju je bilo 15 ljudi, išao je ka nama. Sleteo je nosom prema dole kako ne bi došao ka nama," rekao je ovaj svedok.
SF.260 je laki trenažni avion koji proizvodi italijanska kompanija Aermacchi, danas Leonardo. Dizajniran za osnovnu i naprednu obuku pilota, ovaj avion ima široku primenu u vojnim snagama širom sveta, pretežno u Africi i srednjoj i južnoj Americi. Pokreće ga pouzdani motor Lycoming O-540-E4A5, a u kabini može da se nalazi 1 pilot i 1 ili 2 učenika, u zavisnosti od konfiguracije. Maksimalna brzina ovog aviona je oko 332 km/h (206 mph), a domet mu je približno 2.020 km.
Osim za obuku pilota, SF.260 takođe se koristi i za lakše borbene misije i izviđanje. Korisnici uključuju, pored Turske, Italiju, Belgiju, Filipine, Libiju, Burkinu Faso, Čad, Sri Lanku, Venezuelu i Mjanmar.
(Aero.rs)
Video: Red Flag 24
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.