Rusi spremili nove motore za Su-57

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Rusi su konačno prikazali nove motore za borbene avione Sukhoi Su-57, kojima je uklonjena i poslednja sumnja da li Su-57 treba da se zove avionom pete generacije.

Motori su prikazani u dokumentarnom filmu "Gospodari neba", koji je posvećen 85. godišnjici Eksperimentalnog konstruktorskog biroa nazvanog po Pavlu Suhoju, na kanalu Rusija 1.

U trejleru filma prikazano je nekoliko kadrova prototipa aviona sa oznakom T-50-2 koji je na sebi imao dugo očekivani pogonski sistem, kao i modifikovanog Su-57M sa dva motora AL-51F1.

Ovaj pogonski sistem predstavlja završni element koji omogućava da Su-57 u potpunosti zadovolji kriterijume koje Rusija postavlja za avione pete generacije, navodi portal Ruavia.

Ti kriterijumi uključuju multifunkcionalnost, smanjenu radarsku uočljivost (stealth), ultra-manevrabilnost, visok nivo obaveštajnih sposobnosti i sveobuhvatnu svest pilota o spoljašnjem okruženju, veliki borbeni kapacitet sa preciznim dalekometnim raketama, i mogućnost krstarećeg nadzvučnog leta bez forsaža.

Poslednji kriterijum omogućava upravo motor druge faze. Javna demonstracija Su-57 sa motorima AL-51F1 na Prvom kanalu potvrđuje da je pogonski sistem spreman, testiran i može se ugraditi kao standard.

Suhoj Su57 Foto: Shutterstock

U decembru 2023. godine, visoki izvori bliski ruskom ratnom vazduhoplovstvu izjavili su za TASS da je planirano da se svi avioni Su-57, koje proizvodi fabrika Komsomolska na Amuru, od 2024. godine opremaju motorima AL-51F1. Ipak, avioni isporučeni trupama prošle godine opremljeni su motorima prve faze – AL-41F1.

Razvoj motora druge faze za Su-57 vodi Konstruktorski biro Arhip Lulka. Novi motor je prvi put predstavljen pod oznakom AL-51F1 u julu 2023. godine na naučno-tehničkoj konferenciji o razvoju konstrukcije motora na Tehničkom univerzitetu u Samari.

Motor prve faze, AL-41F1, ima nominalni potisak od 8.800 kgf, 14.500 kgf u režimu naknadnog sagorevanja, i 15.000 kgf u režimu hitne upotrebe. Prema procenama stručnjaka, motor AL-51F1 razvijaće nominalni potisak od najmanje 11.000 kgf, dok će u režimu naknadnog sagorevanja dostići 17.000 kgf.

Uz poletnu težinu Su-57 od preko 35 tona, odnos potiska i mase aviona biće veći od 1 – između 1.15 i 1.2 pri normalnoj poletnoj težini. Trenutno je ovaj odnos 1.09 pri normalnoj težini i 0.97 pri punoj poletnoj težini.

(Aero.rs)

Video: Tigrovi sa Lađevaca: Orlovi 241. lovačko bombarderske avijacijske eskadrile

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Teme

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>