
Španci odustali od kupovine F-35 i poručili još dve eskadrile Eurofajter Tajfuna
Špansko ratno vazduhoplovstvo (zvanično - Vazdušno svemirske snage) odlučilo se da, umesto da poruči izvesnu količinu aviona F-35 Lajtning II, poruči još 25 borbenih aviona Eurofajter Tajfun kako bi zamenili svoju zastarelu flotu aviona F/A-18 Hornet.
Iako većina NATO zemalja i finansijski sposobnih država nabavlja F-35, Španija je rešila da nastavi putem kojim suštinski idu Francuska i Švedska - koje su čvrsto usredsređene na svoje domaće lovce Rafal i Gripen.
Najnovija španska narudžbina za 25 Tajfuna uključuje 21 jednosed i četiri dvoseda. Ova nova serija aviona treba da zameni zastarelu flotu F/A-18 Hornet, koje je isporučio SAD, a koje možete videti u galeriji ispod.
Prve isporuke Eurofajtera (u Španiji nazvanih program Halkon II) očekuju se 2030. godine. Evropski konzorcijum planira da zadrž0 proizvodnju Eurofajtera do sredine ili kasnih 2030-ih, kada bi proizvodne linije trebalo da se prebace na proizvodnju aviona šeste generacije.
Novoporučeni Tajfuni pridružiće se postojećem španskom programu Halkon I (za koji se očekuje da počne sa isporukama 2026. godine). Španija je od 2022. godine naručila ukupno 45 ovih vazduhoplova.

Eurofajter je proizvod konzorcijuma četiri evropske države. Ujedinjeno Kraljevstvo poseduje 33% projekta, Nemačka 33%, Italija 21%, a Španija preostalih 12%. Iako kupovina ovog aviona nije isto što i kupovina potpuno španskog aviona, on je delimično španski (veliki deo proizvodnog rada biće obavljen u Španiji).
Iindustrijski magazin Defense Industry navodi da će novoporučeni avioni "imati naprednu avioniku, radar sa elektronskim skeniranjem (E-Scan) i najmodernije borbene sisteme sposobne za lansiranje raketa Brimstone III i Full Meteor", kao i da će "ove nadogradnje dovesti španske odbrambene sposobnosti u sam vrh evropske vojne tehnologije".

Eurofajteri će biti sastavljeni u španskom Erbasovom pogonu u Hetafeu blizu Madrida. Program će podržati 16.000 direktnih i indirektnih radnih mesta u Španiji.
Španija koristi Eurofajtere od 2003. godine kada je sleteo prvi od trenutno 23 aviona ovog tipa (baze ovih aviona su u Moronu blizu Sevilje i Los Ljanosu u Albaseteu). Pored toga, uskoro će biti otvoren novi centar za ovaj avion na Kanarskim ostrvima.
(Aero.rs)
Video: Tigrovi sa Lađevaca: Orlovi 241. lovačko bombarderske avijacijske eskadrile
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nebojsa
Ako je već sada poznato da avioni pete generacije, takozvani ,,stelt" se jasno vide na novim radarima na preko 200 km i puno dalje ,da takve radare već sada imaju sve strane,. Jasno je da F35 sa svojim jednim motoron i skromnim manevarskim sposobnostima ,obiljem elektronike koja još i ne funkcioniše baš savršeno i zna da izazove ogromne probleme, nešto slično dži- pi- esu, kada vas uvede u slepu ulicu,. Pa ispadne da je puno bolje rešenje F16 blok 70 recimo. Normalno da su se Španci opredelili za preskupi dvomotorac ,sirove snage, manevarbilan, dobro naoružan i jako pontentan Jurofajter , takođe skup za održavanje ,ali vredi.
Podelite komentar
Логика и антилогика
Јесте да сте ви сајт за ова авио средства али никако ми није јасно шта ће овим Западним земљама (и Америки посебно) толико војних авиона кад су сви у НАТО савезу? Па неће ваљда ратовати једни против других? Или мисле да ће их напасти Русија, или Кина, или неко из Африке (ко ће напасти Америку опкољену океанима)? Смешно!?
Podelite komentar