Loša karma: B-2 Spirit tokom operacije Ponoćni čekić prinudno sleteo na Havaje

   
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

U operaciji Američkog ratnog vazduhoplovstva (USAF) Ponoćni čekić protiv režima u Teheranu o kojoj je portal Aero.rs više puta pisao, očito nije išlo sve kako treba. Najpre se oglasio državni vrh Irana rekavši da su gađana postrojenja ranije bila ispražnjena, a da efekti američkog napada nisu "tako grandiozni".

Potom su se oglasili brojni zapadni mediji (MSNBC, CNN, Guardian...) koji su se pozivali na neimenovane zvaničnike Izraela koji je takođe priznao da rezultati napada uz pomoć bombardera B-2 nisu onakvi kakvim ih SAD prikazuje. Čini se da još jedino CIA i Donald Tramp (zajedno sa oficirima iz Združene komande oružanih snaga Sjedinjenih Država) tvrde da je sve prošlo kako treba.

A zapravo nije: Jedan od bombardera B-2 Spirit, koji je korišćen kao diverzija - leteći prema zapadu iznad Pacifika uz pratnju velikog broja aviona tankera duž rute (dok je pravi udarni sastav išao na istok preko Atlantika da pogodi ciljeve u Iranu), morao je da izvrši prinudno sletanje na Havaje i još uvek se nalazi tamo. Štaviše, na društvenim mrežama se proširio i snimak "pokvarenog" aviona "parkiranog" na aerodromu u Honoluluu.

Jedan od mamaca, B-2 avion koji je "nosio" oznaku B-2 MYTEE 14 (registracioni broj 88-0332 - Duh Vašingtona) morao je prinudno da sleti na Međunarodni aerodrom Danijel K. Inouje u Honoluluu, koji se nalazi pored vazduhoplovne baze Hikam.

Ova baza, deo zajedničkog vojnog kompleksa Perl Harbur–Hikam, primarno je dom za avione F-22, C-17 i KC-135, ali takođe funkcioniše kao veliki čvorište za operacije širom indo-pacifičkog regiona. B-2 bombarderi su i ranije sletali na Hikam i čak izvodili duže operacije iz te baze. Takođe su tu preusmeravani i ostajali sve dok se ne napravi i ne sprovede plan za njihovu popravku. Godine 2023. jedan B-2 ostao je tamo znatno duže nego što je bilo predviđeno nakon što je prinudno sleteo zbog vanredne situacije - upravo u trenutku kada je cela flota ovih bombardera bila prizemljena na šest meseci, nakon udesa prilikom sletanja u bazi Vajtman u Mizuriju.

Interesantno je da, prema podacima platforme Planespotters ovo nije prva "nezgoda" Duha Vašingtona, koji je u sastavu USAF-a od oktobra 1994. godine: 88-0332 je 10. februara 2010. "preživeo" požar na jednom od četiri pogonska motora. Verovali ili ne, ovaj bombarder vratio se u službu tek u avgustu 2013.

Takođe, treba napomenuti da se (iako za to nema direktne potvrde) može pretpostaviti da je ovaj vazduhoplov najverovatnije učestvovao u NATO bombardovanju tadašnje SR Jugoslavije: naime, avion je 1999. bio tek jedan od osam operativnih vazduhoplova ovog tipa u USAF, a u operaciji Saveznička sila (Allied Force je bio zvaničan i jedini naziv operacije koja je kasnije u srpskim medijima dobila navodno kodno ime Milosrdni anđeo - op. aut.) je, prema svim dostupnim podacima, učestvovalo šest bombardera B-2 Spirit..

"Nećemo komentarisati kretanje, raspoređivanje niti postavljanje snaga", rekao je Čarls Hofman, šef sektora za medije u Komandi za globalne udare Vazduhoplovstva SAD (AFGSC), u izjavi za portal The War Zone povodom pitanja o B-2 na Havajima.

"Komanda za globalne udare ima sposobnost da izvrši udar bilo gde u svetu, u trenutku kada to odluči predsednik Sjedinjenih Država. Naše snage su uvek spremne da deluju samostalno ili u potpunoj koordinaciji s mnogobrojnim saveznicima i partnerima. I dalje radimo na ispunjenju obećanja mira kroz snagu", dodao je Hofman.

(Aero.rs)

Video: Brzo i bučno: Brišući let MiG-29 na Aero MIND 2025

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>