
Nezasluženo penzija: Vojni avioni iz Republike Srpske po svemu sudeći idu u staro gvožđe
Petnaestak aviona bivše Vojske Republike Srpske, koji stoje na banjalučkom aerodromu Mahovljani, najverovatnije će u staro gvožđe jer ne postoji interes da se oni obnove, niti da ih neko kupi.
Naime, kako je portalu Buka rečeno u Ministarstvu odbrane BiH, ti avioni su proglašeni za višak, i "niko nema nameru da ih stavlja u funkciju".
Ministarstvo na čijem čelu je Zukan Helez, nedavno je najavilo modernizaciju vazduhoplovne komponente Oružanih snaga BiH uglavnom sredstvima iz Turske i američkim lakim višenamenskim helikopterima, o čemu je Aero.rs pisao.

Vojni analitičar iz Beograda, Aleksandar Radić za banjalučke Nezavisne novine kaže da je mala šansa da ti avioni ikada više polete, iako bi, ako bi to neko hteo, oni bez problema mogli biti osposobljeni.
Prema njegovim rečima, radi se o avionima tipa Orao, Galeb G-4 i Jastreb, koji su dobro očuvani jer se nalaze u zaštićenim objektima zaštićeni od vremenskih nepogoda.
“Realno, jako su skromne šanse da oni ponovo polete. Mogu eventualno da se iskoriste za izlaganje u nekom muzeju. Ako sve to propadne, onda možda da se pokuša pronaći neki kolekcionar”, kaže Radić i ističe da kod kolekcionara postoji interes uglavnom za avione G-4.

Radić dodaje da avioni stariji od onih u Banjaluci i s više utrošenih resursa lete u Srbiji, Americi i drugim zemljama, tako da ne bi bio problem s tehničke strane da se i ovi u Banjaluci osposobe, ali smatra da bi to puno koštalo.
"U Crnoj Gori za Galeb G-4 (na slici gore) traženo je milion evra po komadu, ali to je apsurdno jer je to više nego što košta remont. Na kraju su jedan dali Slovencima za izlaganje u muzeju u zamenu za neke stare topove za počasne paljbe", kaže Radić.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319 i Airbus A330
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.