Francuzi otpočeli testiranje nove verzije aviona Rafal: Budućnost nosi oznaku F4.3

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Francuska je počela sa procenom i testovima nove verzije Rafala koji bi trebalo da nose oznaku F4.3. Treća generacija naprednih lovaca proizvedenih u pogonima Dasoa (Dassault) imala je "kratku seriju testiranja kako bi se ocenilo sadašnje stanje razvoja", potvrdila je DGA - francuska Generalna direkcija za naoružanje.

U testiranju su zajednički učestvovali DGA, avioni Francuskih vazduhoplovno-kosmičkih snaga, u saradnji sa Centrom za vojnu stručnost u avijaciji, kao i Francuska mornarica sa Centrom za praktična ispitivanja i prijem pomorske avijacije. Testiranju su prisustvovali i eksperti iz Dasoa, Talesa i kompanije MBDA.

Ukupno je izvedeno sedam misija, koje su obuhvatale scenarije iz domena borbe u vazduhu, napada na ciljeve na zemlji i na moru. U velikoj evaluaciji učestvovali su četiri aviona Rafal u ulozi „plave strane” (oznaka koju nose lokalni avioni) koja je izvodila test misije, četiri aviona u ulozi „crvene strane” (red air - oznaka za neprijatelje),  jedna PVO fregata, avion E-2C Hokaj, PVO sistem Mamba, aero-tanker Erbas A-330 MRTT, kao i avion E-3F (AWACS).

Rafale avion Foto: ANNE-CHRISTINE POUJOULAT / AFP / Profimedia

Razvoj Rafala u okviru varijante F4 obuhvata tri podvarijante, pri čemu je F4.3 poslednja pre najavljenog standarda F5, piše The Aviationist.

F4.1 označava prvi veliki korak u planu unapređenja Rafala na standard F4, zvanično kvalifikovan od strane DGA u martu 2023. Ovaj standard fokusira se na poboljšanje povezivosti, fuzije senzora i operativnih sposobnosti, posebno u uslovima složenog, mrežno-centričnog okruženja.

Rafal F4.1 donosi značajna softverska i hardverska poboljšanja. Ključna novina je integracija nišanskog kontejnera TALIOS (TArgeting Long-range Identification Optronic System), koji je zamenio stariji sistem Damokle. Tu su i nove sposobnosti AESA radara RBE2, kao i sistem za prikazivanje podataka na viziru kacige koje je razvio Tales.

Vežba PEGASE 2025 francusko vazduhoplovstvo avion Rafale Foto: Etat-major des armees/France

F4.2 nadograđuje mogućnosti uvedene u F4.1, sa fokusom na dublju integraciju aviona u povezane borbene sisteme i unapređenje interoperabilnosti senzora, fuzije podataka i operacija uz pomoć veštačke inteligencije. Ovo se smatra ključnim korakom za pripremu Rafala za buduće visoko umreženo borbeno okruženje i kooperativno ratovanje.

Standard F4.2 još uvek nije kvalifikovan, ali se očekuje da će to biti u drugoj polovini 2020-ih, i biće primenjen i na novoproizvedene i na postojeće Rafale avione. U međuvremenu, radi se i na standardu F4.3.

dassault rafale avion Foto: Shutterstock

F4.3 predstavlja završni korak u ciklusu unapređenja F4 i prelaznu konfiguraciju između F4 i budućeg standarda F5. Ovaj potonji trebalo bi da obuhvati uvođenje saradnje između pilotiranih i bespilotnih letelica i senzora i naoružanja nove generacije.

Standard F5 bi trebalo da posluži kao „most“ ka uvođenju budućeg aviona FCAS/SCAF sledeće generacije o kom je naš portal više puta pisao, a napredna mrežna povezanost i koordinacija senzora verovatno će biti još jedan od fokusa. Datum uvođenja u operativnu upotrebu još nije poznat, ali s obzirom na planirano uvođenje F5 oko 2030. godine, realno je očekivati da će F4.3 biti uveden krajem 2020-ih.

(Aero.rs)

Video: Mig 29 na združenoj taktičkoj vežbi "Sadejstvo 2020"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Teme

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>