Indija još uvek razmišlja o novom avionu: Suhoj Su-57 ili F-35 Lajtning pitanje je sad?

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Indijsko ratno vazduhoplovstvo (IAF) još uvek se dvoumi "kom carstvu da se prikloni", kada je u pitanju nabavka  lovačkih aviona pete generacije radi modernizacije svoje flote. Glavni kandidati su još uvek ruski Suhoj Su-57 i američki Lokid Martinov F-35. O ovoj dilemi zvaničnog Njudelhija više puta smo pisali na našem portalu.

Prema najsvedenijim (hitnim) potrebama, IAF traži najmanje dve do tri "pune" eskadrile - što znači između 36 i 54 aviona. Finansijski - krupa zalogaj. Istovremeno, kao alternativu o kojoj smo pisali na sajtu Aero.rs, Indija takođe razmatra razvoj sopstvenog programa AMCA (Advanced Medium Combat Aircraft), iako njegov vremenski okvir ostaje neizvestan.

Prema navodima agencije Asian News International, koja se poziva na izvor iz indijskog Ministarstva odbrane, indijski i ruski stručnjaci zajednički procenjuju ulaganja potrebna za uspostavljanje proizvodnje Su-57 u pogonima Hindustan Aeronautics Limited (HAL) u gradu Nashik.

Sukhoi Su 57 Foto: Tanjug/AP

Ova fabrika već proizvodi lovce Su-30MKI po licenci, što predstavlja stabilnu osnovu i iskusnu radnu snagu za sklapanje Su-57. Takođe, indijske kompanije već prave komponente za Su-30MKI koristeći rusku tehnologiju, što bi moglo da smanji troškove kroz lokalizovanu proizvodnju lovca pete generacije.

Indija je ranije učestvovala u projektu FGFA (Fifth Generation Fighter Aircraft), zajedničkoj inicijativi baziranoj na Su-57. Međutim, 2018. godine Nju Delhi se povukao iz programa, navodeći zabrinutosti oko karakteristika nevidljivosti, avionike, borbenih sposobnosti i finansijskih nesuglasica. Ipak, promenjena međunarodna bezbednosna situacija i sve veći pritisak na borbenu avijaciju Indije ponovo su otvorili pitanje saradnje sa Rusijom.

Paralelno, Indija napreduje sa sopstvenim projektom AMCA. Zvanične izjave predviđaju izradu pet prototipova do 2027. godine, dok bi serijska proizvodnja trebalo da počne oko 2035. godine. Ipak, zbog nemogućnosti procenjivanja rezultata testiranja i nesigurnog finansiranja čitavog projekta, vremenski okvir programa ostaje nepredvidiv.

Su-57 je dvomotorni, teški lovac koji dostiže maksimalnu brzinu od oko 2 Maha. Njegov maksimalni dolet pri podzvučnom krstarenju sa punim unutrašnjim rezervoarima iznosi 4.300 km. Pri nadzvučnoj brzini, bez upotrebe dopunskog sagorevanja, avion može da preleti oko 2.000 km. Su-57 je sposoban da koristi široku paletu naoružanja protiv ciljeva na zemlji, moru i u vazduhu.

Kanadski F35 Foto: Wikipedia

Sa druge strane, F-35 je jednomo­torni avion, maksimalne brzine 1,6 Maha, borbenog radijusa od oko 1.100 km, i sa integrisanim sistemom za upravljanje naoružanjem.

Preliminarni podaci o projektu AMCA ukazuju da će avion ispunjavati savremene zahteve u pogledu nevidljivosti i biti pokretan indijskim ili stranim motorom, iako konkretne performanse još nisu poznate.

Sukhoi Su 57 Foto: Tanjug/AP

Vojni analitičari napominju da bi lokalizovana proizvodnja Su-57 u Indiji mogla da smanji troškove nabavke za IAF, poveća tehnološku nezavisnost zemlje i otvori nova radna mesta u vazduhoplovnoj industriji.

Konačni izbor platforme zavisiće od analize troškova, rokova isporuke, nivoa lokalizacije i političkih faktora. Indija pritom napominje da ruski lovac pete generacije već ima strane kupce, kojima će prvi primerci biti isporučeni do kraja ove godine - piše Ruavia - što dodatno naglašava hitnost uvođenja sopstvenih eskadrila pete generacije u bliskoj budućnosti.

(Aero.rs)

Video: Gašenje požara u Crnoj Gori: Helikopter Kamov Ka-32

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>