Vreme čitanja: oko 2 min.
Odluka DCV: otvara tržište za zemaljske operatere - bliži li se kraj gužvama?
Vreme čitanja: oko 2 min.
Sve kompanije koje imaju odgovarajuće sertifikate za obavljanje tog posla, koje izdaje država Srbija, mogu slobodno da rade, tvrdi minsitar Vesić
Od danas više ne postoji ograničenje u pogledu broja kompanija koje na beogradskom aerodromu „Nikola Tesla“ mogu da pružaju usluge zemaljskog operatera, na osnovu odluke Direktorata civilnog vazduhoplovstva (DCV).
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić kaže će ova odluka za rezultat imati "veću konkurenciju u obavljanju usluga čekiranja i sortiranja prtljaga, pa samim tim i bolju i bržu uslugu za putnike i manje gužve"
„U skladu sa koncesionim ugovorom, DCV je doneo odluku, koja je od danas na snazi, kojom je ukinuto ograničenje broja zemaljskih operatera, odnosno kompanija koje za avio-prevoznike obavlja usluge ček-in, sortiranja i ukrcavanja i iskrcavana prtljaga“, rekao je Vesić na Prvoj TV.
Pojasnio je da svaka avio-kompanija bira svog zemaljskog operatera na svakom aerodromu, spram toga ko pruža najbolju uslugu.
Naveo je da su do sada na beogradskom aerodromu to mogle da rade tri kompanije – koncesionar aerodroma „Vansi“, kao najveća, zatim Air Serbia koja je imala mogućnost, iako to nije radila, i francuska kompanija Sky Partner. Srpski nacionalni avio-prevoznik je 2017. godine ugasio svoju službu zemaljskog opsluživanja Air Serbia Ground Handling Services (ASGS) i ove poslove delegirao aerodromu, odnosno njegovom operatoru, prenosi portal Ex-Yu Aviation News.
Sada više nema restrikcija, i sve kompanije koje imaju odgovarajuće sertifikate za obavljanje tog posla, koje izdaje država Srbija, mogu slobodno da rade, ukazao je minsitar Vesić.
On je kazao da, za sada, još tri kompanije imaju potrebne sertifikate – britanski Menzies, koja godišnje opsluži 300 miliona putnika u 60 država, grčki Golden Air, sa 5.000 zaposlenih i domaća kompanija Air Pink.
„Od danas na aerodromu mogu da rade i ove tri i naravno, nove kompanije, kako budu ispunjavale uslove i dobijale sertifikate. Time ćemo podići konkurenciju među zemaljskim operaterima i rešićemo najveći problem - da se usluge za putnike vrše bolje, brže i efikasnije i da nema gužvi“, rekao je Vesić.
On je dodao da je situacija na aerodromu „Nikola Tesla“ već ovih dana bolja nego što je bila, ali i da slični problemi sa gužvama i koferima postoje i na drugim aerodromima, što, naravno, ne znači da država i koncesionar ne treba da učine sve da aerodrom funkcioniše što bolje.
Podsetio je i da se na zahtev MUP-a postavljaju još tri šaltera, odnosno još šest mesta za pasošku kontrolu, a razmišlja se i o uvođenju kapija za elektronsko očitavanje pasoša, za domaće putnike, kojih je oko 50 odsto na beogradskom aerodromu.
Vesić je dodao i da je Eurocontrol označio 15. jul kao kritičan dan za sve evropske avio-prevoznike i za nekoliko desetina evropskih aerodroma zbog očekivanog zagušenja u avio-saobraćaju, ali da se na dnevnom nivou radi na tome da beogradski aerodrom dočeka taj dan pripremljen.
“Radimo na tome svi zajedno od Ministarstva na čijem sam čelu, preko koncesionara, Direktorata za civilno vazduhoplovstvo i Air Serbie”, rekao je Vesić.
(Aero.rs/Telegraf Biznis/AŠ)
Video: Povratak u zlatno doba avijacije: Otkrivamo čari TWA hotela na najpoznatijem aerodromu u svetu
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.