Aerodrome u Zagrebu, Sarajevu i Prištini očekuje jak rast u prva tri meseca 2025. godine

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 1

Kako se bliži kraj godine, aerodromi na prostorima bivše Jugoslavije sumiraju rezultate u 2024. i projektuju mogućnosti u 2025. godini.

Prema pretpostavkama eksperata, aerodromi u Sarajevu, Zagrebu i Prištini biće najbrže rastući u bivšoj Jugoslaviji tokom prvog tromesečja 2025. godine (januar, februar i mart). Ova tri aerodroma dodaće najviše planiranog kapaciteta u poređenju sa istim periodom prethodne godine.

Sarajevski aerodrom će predvoditi rast, kao što je bio slučaj tokom većeg dela 2024. godine, sa dodatnih 142.719 sedišta. Ovaj snažan rast prvenstveno je rezultat dolaska Ryanair-a, koji nije bio prisutan na tržištu u prvom kvartalu 2024. godine, navodi portal EX-YU Aviation.

Aerodrom Sarajevo Shutterstock/Alekk Pires

Većina avio-prevoznika koji opslužuju glavni grad Bosne i Hercegovine povećava učestalost letova i broj sedišta. Ryanair donosi dodatnih 52.606 sedišta u Sarajevo tokom ovog tromesečnog perioda, dok Pegasus Airlines povećava kapacitet za 26.221 sedište u poređenju sa prethodnom godinom.

Zagreb će nastaviti da profitira od operacija Ryanaira tokom prvog kvartala 2025. godine. Ovaj niskotarifni prevoznik povećava svoj kapacitet za 21% u poređenju sa prvim kvartalom 2024. godine, dodajući 57.318 sedišta na tržište zahvaljujući povećanju frekvencija na brojnim rutama tokom zime i održavanju letova ka novim destinacijama koje su pokrenute prošlog leta.

Aerodrom Adem Jashari Priština Foto: Luca Barbieri / Alamy / Alamy / Profimedia

U Prištini, većina prevoznika koji obavljaju redovne letove održaće veći broj letova nego u prvom kvartalu 2024. godine. Posebno se ističe Pegasus Airlines sa dodatnih 37.049 sedišta, dok će easyJet, koji je nedavno uveo letove iz Amsterdama i Milana, povećati svoj kapacitet za 30.576 sedišta.

S druge strane, aerodromi u Skoplju, Ljubljani, Tivtu i Nišu suočiće se sa najvećim padom dostupnog planiranog kapaciteta. Problemi sa Pratt & Whitney motorima, koji pogađaju flotu Wizz Air-a, rezultirali su smanjenjem mreže letova i kapaciteta, što nastavlja da otežava poslovanje u Skoplju i Nišu tokom prvog kvartala.

Ljubljana Airport Brnik aerodrom Shutterstock

Na aerodromu Ljubljana osam avio-kompanija će smanjiti kapacitet, dok British Airways više neće obavljati letove ka ovom gradu tokom zimskog perioda.

Odluka Turkish Airlines-a da obustavi letove za Tivat tokom zime imaće najveći uticaj na performanse ovog aerodroma u prvom kvartalu, uklanjajući 19.336 sedišta sa tržišta. Tokom prethodne zimske sezone, ova kompanija je održavala pet letova nedeljno između Istanbula i Tivta.

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Čarapan

    11. decembar 2024. | 12:33

    Da sva tri aerodroma u narednoj godini očekuje rast korova i ambrozije

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>