Aerodrom Ljubljana u potrazi za direktnim letovima ka Kini

   
Čitanje: oko 2 min.

Aerodrom u Ljubljani želi da postane deo globalne mreže dugolinijskih destinacija, a u fokusu menadžmenta trenutno su potencijalne direktne avio-linije sa Kinom. Kako je za poslovni dnevnik Finance izjavio Janez Krašnja, šef sektora za upravljanje avio-kompanijama na aerodromu, razgovori sa kineskim prevoznicima traju već godinama, ali je realizacija ovakvih letova dalekosežan i rizičan poduhvat, piše ExYuAviationNews.

„Let između Ljubljane i Pekinga traje oko jedanaest sati, a operativni troškovi po povratnoj turi premašuju 300.000 evra. To je ozbiljan finansijski zalogaj, posebno u uslovima kada potražnja putnika još nije zagarantovana“, ističe Krašnja.

Aerodrom Jože Pučnik Ljubljana Fraport Slovenija

Iako Ljubljana vidi stratešku prednost u povezivanju sa jednim od najvećih svetskih tržišta, realnost uspostavljanja direktnih linija sa Kinom je složena. „Kina je već snažno povezana sa Evropom putem velikih čvorišta poput Frankfurta, Istanbula i Pariza. Zbog toga direktni letovi za Ljubljanu trenutno nisu prioritet kineskim prevoznicima“, dodaje Krašnja.

Zanimanje za ovakvu liniju ipak postoji i sa kineske strane. Tokom posete kineskoj delegaciji krajem prošle godine, slovenački ministar za privredu, turizam i sport Matjaž Han razgovarao je sa Ling Jiem, zamenikom kineskog ministra trgovine. Tada je saopšteno da Kina želi da uspostavi „vazdušni most“ između dve zemlje, koji bi olakšao poslovna i turistička putovanja, kao i trgovinsku razmenu.

China Southern Airlines Boeing 787 Foto: Shutterstock

Do sada nikada nisu postojali redovni direktni letovi između Slovenije i Kine, iako je bilo više pokušaja. Još 2013. vođeni su razgovori sa Čajna Sautern Erlajns (China Southern Airlines), a godinu dana kasnije ta kompanija je pokazala interesovanje za ulaganje u Adria Airways i Aerodrom Ljubljana. Međutim, slovenačka vlada je tada odlučila da Adriu proda nemačkom fondu 4K Invest, dok je aerodrom prešao u vlasništvo nemačkog Fraporta.

Godine 2016. kineska ambasada je predložila da Hainan Erlajns (Hainan Airlines) uspostavi liniju iz Pekinga preko Ljubljane, ali se plan nikada nije realizovao – umesto toga, linija je otvorena ka Beogradu preko Praga. Još jedna inicijativa pokrenuta je 2017. godine, kada je kineski prevoznik iskazao interesovanje za liniju između Siana i Ljubljane, ali do konkretne realizacije nije došlo.

Za sada ostaje da se vidi hoće li Ljubljana uspeti da se pozicionira kao sledeća evropska destinacija za kineske dugolinijske letove. Ako do toga dođe, to bi predstavljalo značajan iskorak za slovenački vazdušni saobraćaj i dodatno pozicioniralo zemlju na globalnoj mapi.

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>