Beograd, Sarajevo i Zagreb najbrže rastući aerodromi bivše Jugoslavije u drugom kvartalu 2025.

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Tokom drugog kvartala 2025. godine (april, maj i jun), aerodromi u Beogradu, Sarajevu i Zagrebu beleže najveći rast u broju zakazanih sedišta među svim aerodromima na prostoru bivše Jugoslavije. Najnoviji podaci pokazuju da će upravo ova tri aerodroma dodati najviše kapaciteta u poređenju sa istim periodom prošle godine, piše ExYuAviationNews.

Beogradski aerodrom zabeležiće najveće povećanje kapaciteta, sa ukupno 271.140 dodatnih sedišta. Glavni nosioci rasta su Er Srbija i Viz er. Nacionalni avio-prevoznik uvodi pet novih linija tokom ovog tromesečja, čime doprinosi povećanju kapaciteta za 91.487 sedišta. Viz er, s druge strane, uvodi dve nove rute i zamenjuje bazirane avione tipa Erbas A320 većim modelom A321neo, što donosi dodatnih 72.610 sedišta.

Tabela – Razlika u zakazanim sedištima (Q2 2025 vs Q2 2024):

  • Beograd +271.140
  • Sarajevo +192.163
  • Zagreb +188.932
  • Split +144.429
  • Tivat +91.404
  • Skoplje +89.618
  • Ljubljana +75.301
  • Dubrovnik +67.994
  • Podgorica +58.772
  • Priština +47.573
  • Tuzla +45.670
  • Banjaluka +36.184
  • Ohrid +22.860
  • Niš +13.230
  • Mostar +9.612
  • Pula +8.339
  • Rijeka +6.252
  • Kraljevo +344
  • Osijek -64
  • Brač -809
  • Zadar -53.756

Sarajevski aerodrom takođe ostvaruje snažan rast, sa 192.163 dodatna sedišta. Najveći doprinos daje Rajaner, koji je otvorio pet novih linija i time dodao 87.026 novih sedišta. Osim toga, većina avio-kompanija koje lete za glavni grad Bosne i Hercegovine povećava frekvencije i broj sedišta, uključujući i Pegazus erlajns, koji dodaje 26.716 dodatnih mesta.

Aerodrom Zagreb Foto: Shutterstock

Zagrebački aerodrom beleži rast od 188.932 sedišta. Rajaner povećava kapacitet za čak 23,8% u odnosu na prošlu godinu, zahvaljujući većem broju frekvencija i novoj liniji, dok Kroacija erlajns beleži dodatnih 51.417 sedišta. Važno je napomenuti da novih pet linija koje Kroacija uvodi u julu neće biti deo statistike za ovaj kvartal.

Među ostalim aerodromima koji beleže značajan rast izdvajaju se i Split (+144.429), Tivat (+91.404), Skoplje (+89.618) i Ljubljana (+75.301). Rast u Splitu dolazi pretežno iz turističke potražnje u predsezoni, dok Tivat i dalje jača kao glavna destinacija na crnogorskom primorju.

Nasuprot ovim trendovima, zadarski aerodrom je jedini među većima koji beleži drastičan pad kapaciteta – čak 53.756 sedišta manje nego prošle godine. Glavni uzrok je značajno smanjenje operacija Rajanera u aprilu, koje čini većinu tog pada. Dodatni negativni uticaj dolazi od Eurovingsa i Austrijan erlajnsa, koji takođe smanjuju kapacitet, ali u znatno manjoj meri.

Očekuje se da će ukupan saobraćaj u regionu tokom drugog kvartala na većini aerodroma zabeležiti rast uz napomenu da se kapaciteti mogu menjati kako avio-kompanije prilagođavaju flotu, frekvencije i rute tokom ovo dela sezone.

(Aero.rs)

Video: Jedini preživeli lažni MiG-29: Kako je jedna maketa izbegla i NATO i uništenje u filmu Darka Bajića

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>