Preko 100 miliona evra za Tivat i Podgoricu: Novi terminali, proširenje rulnica, širenje aerodroma...

Vreme čitanja: oko 2 min.

Aerodromima Crne Gore za Aero.rs potvrdili su je da je na osnovu „interne analize, proistekao zaključak da Aerodromi Crne Gore mogu da budu samostalni nosilac sopstvenog razvoja"

Salinger Igor

Aerodromi Crne Gore smatraju da bi planirani razvoj dve vazdušne luke u državnom vlasništvu – u Podgorici i Tivtu – koštao oko 138 miliona evra, objavio je hrvatski portal Zamaaero.

Prema istom izvoru, ACG su napravili „projekcije kojima su ustanovili da mogu prikupiti 120 miliona evra u narednih sedam godina uz planirati rast saobraćaja i neavijacijskih prihoda“

U Aerodromima Crne Gore za Aero.rs potvrđeno je da je na osnovu „interne analize, proistekao zaključak da Aerodromi Crne Gore mogu da budu samostalni nosilac sopstvenog razvoja u skladu sa potrebama države“.

Salinger Igor
„Na Aerodromu Podgorica (TGD) pored postojećeg, preporučuje se izgradnja novog putničkog terminala, proširenje pristanišne platforme, rehabilitacija i rekonstrukcija poletno-sletne staze, proširenje rulne staze, proširenje parkinga i prilazne saobraćajnice novom putničkom terminalu“.

Tivatski (TIV) aerodrom za „sveobuhvatni razvoj treba novi prostor čijim bi se obezbjeđivanjem omogućila izgradnja novog putničkog terminala, nove pristanišne platforme, rehabilitacija i rekonstrukcija poletno-sletne staze, izgradnja stajanke i novog okretišta za avione, izgradnja dvije nove rulne staze ali i izgradnja parkinga i prilazne saobraćajnice novom terminalu“, navode u ACG za Aero.rs portal.

Aerodrom je ponudio tri opcije, a najrealnija je širenje na Montepranzo Bokaprodukt poljoprivredno zemljište uz aerodrom preko puta saobraćajnice koji je u državnom vlasništvu i ne stvara „nikakav prihod, tj. stvara gubitke“. Aerodrom se nada doći u posed tog zemljišta, smtra hrvatski portal.

Salinger Igor
Postoje i inicijative poput one Menzies Aviationa (preko svoje kompanije Flystar Flight Support), koja želi da napraviterminal generalne avijacije, no to ne može bez sveobuhvatnog plana širenja i dodatnog prostora za aerodrom koje bi Aerodrm Tivat „itekako prihvatio“, navodi Zamaaero.

Generalna avijacija, pogotovu u segmentu biznis segmentu, sve je pristuinija na tivatskom aerodromu zahvaljujići dobroplatežnim putnicima koji koriste ovaj vid prevoza za dolazak na crnogorsku obalu i do svojih plovila usidrenih u luci Porto Montenegro koja je desetak minuta vožnje od aerodroma ili luksuznih nekretnina na ovom delu jadranske obale.

(Aero.rs)