Mostar planira nove avio-linije: Hercegovci očekuju i letove iz Beograda

Vreme čitanja: oko 2 min.

Najveći grad u Hercegovini najavljuje u medijima da će uskoro osim letova za Zagreb koje drži Croatia Airlines otvoriti i redovan saobraćaj sa glavnim gradom Srbije

Međunarodni aerodrom Mostar (OMO) u proteklih šest meseci zabeležio je više od 20 hiljada putnika. Iako je ovaj broj putnika mali, rukovodstvo smatra da je u pitanju veliki uspeh, a uskoro bi, osim jedine linije za Zagreb, sa ovog aerodroma redovno trebalo da se leti za Beograd.

Direktor Marko Đuzel koji je na čelo aerodroma došao u maju ove godine, kaže da je od početka 2023. do njegovog preuzimanja dužnosti registrovano samo 600 putnika, dok je od maja do danas evidentirano više od 20.000 putnika.

"Nisu to neke brojke, ali kako je bilo ranije za nas su veoma značajne", kazao je Đuzel za sarajevski portal Klix.

Aerodrom Mostar otvoren je 1965. godine isključivo za domaće letove, a pred početak Zimskih olimpijskih igara u Sarajevu 1984. dobio je status međunarodnog aerodroma i bio je alternativa za Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ). Istovremeno, ovaj aerodrom služio je za vojne svrhe pod imenom Ortiješ (zbog sela u kom se nalazi) i sa njega su u svoje prve letačke zadatke krenuli mnogi piloti tadašnjeg JRV, odnosno RViPVO.

Marin Margeta/Aerodrom Mostar
Istovremeno, sa ovog aerodroma su širom bivše Jugoslavije poletali svi avioni proizvedeni u postrojenjima fabrike Soko Mostar za potrebe JNA.

Najveći broj putnika zabeležen je 1990. kada je ovaj aerodrom zabeležio 86.000 korisnika. Početkom rata u Jugoslaviji prekinuti su civilni letovi: poslednji civilni let sa aerodroma Mostar bio je u novembru 1991. godine, a pre toga su sa Ortiješa i iz podzemne vojno-vazduhoplovne baze Buna na druge lokacije prebačeni svi vojni vazduhoplovi.

Aerodrom Mostar ponovo je otvoren za civilne letove 1998, ali je aerodrom imao i pauzu u radu od tri godine.

Tokom cele godine sa ovog aerodroma se tri puta nedeljno leti za Zagreb avionima kompanije Croatia Airlines, a uskoro bi u sličnom aranžmanu mogli da se vide i vazduhoplovi kompanije Air Serbia. 

Shutterstock

Pregovori o toj liniji su u završnoj fazi, nezvanično je potrvđeno portalu Aero.rs, a uskoro se očekuje i formalni konkurs za izbor aviokompanije koja bi održavala tu liniju:

"Mi smo dosta ograničeni i ja sam direktan kad smo u biranju aviokompanija, jer mostarski aerodrom ima puno limitacija, kad se govori o terenu, poletanju i sletanju, tako da mi ne možemo pregovarati sa svakim", pojasnio je prvi čovek Aerodroma Mostar, prenose

Zbog toga su se, po njegovim rečima, u pregovorima okrenuli prema klasičnim kompanijama.

"Radimo na tome da dogovorimo Beograd sa povoljnim uslovima i čestim frekvencijama i blizu smo dogovora, ali sve zavisi isključivo od raspoloživih aviona", rekao je i otkrio kako bi putnike na ovoj relaciji najverovatnije prevozila aviokompanija Air Serbia.

Pored toga se vode pregovori i za sezonske aviolinije, jer su samo čarter letovi su zabeležili oko 10 hiljada putnika, te se namerava pored onih postojećih veza, proširiti povezanost sa novim destinacijama.

(Aero.rs/AB)