Sudbina aerodroma u bivšoj Jugoslaviji: Beograd, Zagreb i Skoplje ostaju pod koncesijom stranih kokmpanija

Vreme čitanja: oko 1 min.

"U narednim mesecima ćemo u centralnoj zoni zgrade impementirati koncept koji će obezbediti drugačije iskustvo unutar terminala", izjavio je generalni direktor aerodroma Beograd Fransoa Berizo

Foto: Shutterstock

Aerodrom Nikola Tesla u Beogradu (BEG), baš kao i međunarodni aerodrom Skoplje (SKP) i aerodrom Franjo Tuđman u Zagrebu (ZAG) ostaju pod upravom stranih kompanija.

Makedonska vlada produžila je koncesiju aerodroma sa turskom kompanijom TAV za dve godine. Hrvatska je otpisala više od 14 miliona evra u koncesionim naknadama francuskom konzorcijumu ZAIC koji upravlja najvećim aerodromom u toj zemlji. Aerodrom Beograd ostaje pod upravom kompanije VINCI.

"U narednim mesecima ćemo u centralnoj zoni zgrade impementirati koncept koji će obezbediti drugačije iskustvo unutar terminala. Duboka i potpuna rekonstrukcija postojeće piste je gotovo završena, i ponovo ćemo je otvoriti u narednim nedeljama. Aerodrom Nikola Tesla će imati dve potpuno operativne piste", izjavio je nedavno generalni direktor aerodroma Fransoa Berizo, prenosi Aerotime.

Salinger Igor

Pista dužine 3.400 metara, izgrađena 1962. godine, potpuno je renovirana i presvučena visokootpornim betonom, posebno razvijenim za projekat, kako bi se poboljšala nosivost.

Ima novi sistem drenaže i LED osvetljenja, kao i novi sistem taksi staza, uključujući četiri brze izlazne taksi staze (RETs), koje će omogućiti avionima da se isključe pri većim brzinama od običnih izlaznih taksi staza, čime će se smanjiti vreme zauzeća piste.

Salinger Igor

Podsetimo, Ministarstvo unutrašnjih poslova Srbije nedavno je nabavilo nove elektronske pasoške kapije na kojima će biti moguće skenirati putne isprave i lice, kako bi se čak i četiri puta ubrzao protok putnika u odnosu na klasičnu proveru.

Prema planovima, ove elektronske pasoške kapije trebalo bi da počnu sa radom u junu mesecu i, prema navodima ministra za građevinarstvo, saobraćaj i infrastrukturu Gorana Vesića, "treba da budu spremni za rad na vrhuncu sezone".

(Aero.rs)