BiH vraća avio-taksu u 2025. godini: Ministar tvrdi da će imati pozitivan uticaj na aerodrome
BHDCA se nedavno požalila da je ukidanje nameta dovelo do “dramatičnog pada prihoda” i da predstavlja pretnju po normalno funkcionisanje direkcije
Ministar komunikacija i transporta Bosne i Hercegovine Edin Forto najavio je vraćanje avio-takse u 2025. godini. Mada se veruje da su ovi nameti predstavljali veliki problem za avio-kompanije, resorni ministar smatra da će ponovno uvođenje takse imati pozitivan efekat na vazduhoplovstvo u BiH.
Avio-kompanije koje lete sa aerodroma u Bosni i Hercegovini će od aprila naredne godine morati da plaćaju 3 konvertibilne marke (oko 1,5 evra) za svakog odlazećeg putnika i tonu prevezene robe. Ministar komunikacija i transporta BiH Edin Forto najavio je u utorak 5. novembra da će Direkcija za civilno vazduhoplovstvo Bosne i Hercegovine (BHDCA) početi da naplaćuje avio-taksu od 1. aprila naredne godine.
"U saradnji sa Direkcijom za civilno vazduhoplovstvo Bosne i Hercegovine, prvi put u istoriji Bosne i Hercegovine napravili smo podsticaje za sva četiri BH. aerodroma u obliku moratorijuma. Na današnjem sastanku je odlučeno da se Veću ministara BiH predloži produženje moratorijuma na avio-takse do 1. aprila, a čije je ukidanje bilo planirano 1. januara 2025. godine", rekao je Edin Forto.
Kako je istakao direktor BHDCA Zorislav Ivanović, cilj je nastaviti saradnju Direkcije, Ministarstva i aerodroma kako bi se došlo do najboljeg rešenja za sve i pronašli mehanizmi kako bi aerodromi lakše pregovarali sa niskotarifnim avio-kompanijama.
Dogovoreno je da se Veću ministara Bosne i Hercegovine predloži donošenje odluke po kojoj bi se umesto dosadašnjih 3% aerodromima vršio povrat 20% sredstava od ovih taksi, navodi se u saopštenju Ministarstva.
Aerodromi u Bosni i Hercegovini treba da naplaćuju taksu avio-kompanijama, a ta sredstva se potom prosleđuju BHDCA.
Avio-taksa je ranije ukinuta radi stimulisanja vazdušnog prometa u Bosni i Hercegovini. BHDCA se nedavno požalila da je ukidanje nameta dovelo do “dramatičnog pada prihoda” i da predstavlja pretnju po funkcionisanje direkcije, preneo je Ex-Yu Aviation News.
Ovaj portal piše da je taksu u prošlosti naplaćivao isključivo sarajevski aerodrom (SJJ) ali da je ista trebala da bude sakupljana od avio-kompanija sa svih vazdušnih čvorišta u zemlji.
(Aero.rs)