Wizz Air u Srbiji: Najjača konkurencija za Air Serbia
Generalni direktor Air Serbia Jirži Marek ocenio je da je Wizz Air “težak igrač” u Beogradu
Kada se proširio trend niskotarifnih ili kako ih još nazivaju, niskobudžetnih avio prevoznika, neka osnovna ideje je bila da ne budu direktna kokurencija onim tradicionalnim, već uprošćeno rečeno da prošire tržište i da vazdušni saobraćaj učine pristupačnijim većem broju korisnika. Pri tome tradicionalnim aviokompanijama bi najvećim delom ostali njihovi korisnici naviknuti na uslugu koju im one pružaju. Barem u teoriji.
Ipak, pojava niskobudzetnih kompanija dovela je do dodatnog raslojavanja ponude: i tradiconalne kompanije su počele da menjaju svoje usluge ili barem da dodaju na postojeću ponudu dodatne, jeftinije opcije, ali i da uvode na tržište svoje manje ili više low fare brendove.
“Wizz Air nam je najveća konkurencija u Beogradu. U poređenju sa 2019. oni su povećali svoj kapacitet za 190%. Naši kapaciteti su za 30% veći u odnosu na period pre pandemije Covida. Wizz Air je težak igrač u Beogradu. Nadmećemo se sa njima na nekoliko linija. Nekada pobedimo mi, a nekada oni. Postoje i rute gde se naše ponude dopunjuju. Uvek smo otvoreni za konkurenciju, jer nas ona tera da povećamo svoju efikasnost i promenimo pristup prema korisnicima”, kaže Generalni direktor Air Serbia Jirži Marek, a prenosi EX-YU Aviation news.
U periodu kada su ove dve kompanije vodeći prevoznici sa beogradskog aerodroma Nikola Tesla, Air Serbia je u 2023. uveo preko 20 novih ruta. Niskobudžetni Wizz Air pojačao je svoju flotu u Srbiji četvrtim avionom, najavio nove destinacije u ponudi i povećao broj letova na postojećim linijama.
Air Serbia i Wizz Air se trenutno nadmeću za putnike na deset evropskih destinacija: Berlin, Barselona, Kopenhagen, Rim Fiumićino, Geteburg, Hamburg, Heraklion, Larnaka, Lisabon i Malta.
“Letovi Air Serbia ne utiču previše na nas, jer su naši troškovi značajno manji, tako da smo zadovoljni sa trenutnim odnosom. Sama konkurencija je uvek dobro došla, drži nas na oprezu, a putnicima može samo da koristi, jer imaju veći izbor”, saopštili su iz Wizz Aira.
Još jedna niskobudžetna kompanija, Ryanair prisutna je u Srbiji, ali zbog previsokih troškova ne koristi beogradski, već niški aerodrom Konstantin Veliki. Prema rečima CEO Air Serbia, nema neke razlike u nadmetanju sa ove dve kompanije.
“Za mene, iskreno, nema veze ko nam je konkurencija. Na Balkanu nema mnogo aerodroma na kojima se niskobudžetne kompanije nadmeću međusobno. Kada govorimo o njima, Ryanair je ostvario dominaciju u Zagrebu, a Wizz Air u Beogradu. Tržište na području bivše Jugoslavije još uvek nije zrelo. Aviokompanije to vide i ne žele da se upuštaju u direktne izazove kroz cenovnu stimulaciju”, kaže Marek, prenosi EX-YU Aviation
(Aero.rs/AB)