COMAC pronašao kupca za svoj novi model: Air China će biti prvi korisnik širokotrupnog C929

Vreme čitanja: oko 1 min.

COMAC bi sa modelom C929 mogao da parira Airbusu i Boeingu, odnosno njihovim avionima A330neo i B787 koji imaju slične kapacitete. Proizvodnja prvog prototipa letelice treba da započne 2027. godine

Foto: WANG ZHAO / AFP / Profimedia

Air China će biti prvi korisnik novog kineskog širokotrupnog aviona COMAC C929, saopšteno je već prvog dana Sajma vazduhoplovstva u Žuhaju. Ovaj avion treba da bude konkurent Airbus i Boeing letelicama koje trenutno dominiraju na tržištu.

Proizvođač aviona COMAC i Air China su potpisali okvirni sporazum kojim je predviđeno da nacionalna avio-kompanija Kine postane prvi korisnik C929, preneo je Aero Time. Dve strane su sklopile ugovor u utorak 12. novembra na Sajmu vazduhoplovstva u Žuhaju (Zhuhai Airshow).

Foto: Shutterstock

Trenutno se malo zna o novom modelu C929. Projekat je još uvek u fazi dizajna i performanse buduće letelice nisu do kraja poznate. COMAC na svom sajtu ističe da će C929 moći da preveze oko 280 putnika kao i da će njegov dolet iznositi 12.000 kilometara.

Model C929 mogao bi da bude konkurent avionima Airbus A330neo i Boeing 787 koji imaju slične kapacitete. Proizvodnja prvog prototipa letelice treba da započne 2027. godine, preneo je Scramble.

Foto: Shutterstock

Air China trenutno koristi nekoliko tipova širokotrupnih aviona. Prema podacima Planespotters, kineski avio-prevoznik u svojoj floti ima 47 Airbus A330, 30 Airbus A350, 28 Boeing 777, 14 Boeing 787 kao i devet B747. Nije poznato koliko će C929 Air China naručiti.

COMAC je sve do 2023. godine razvijao ovaj avion sa ruskom kompanijom United Aircraft Corporation (UAC), a zajednički projekat tada je nosio ime CRAIC CR929. Usled neslaganja dva partnera i uvođenja sankcija Ruskoj Federaciji, COMAC je 2023. godine odlučio da samostalno nastavi program razvoja aviona.

(Aero.rs)