Viz Er menja flotu u regionu: Baze u Beogradu i Skoplju prelaze na A321neo

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Wizzair.com

Mađarska niskotarifna avio-kompanija Viz Er (Wizzair) započela je proces potpune zamene svoje flote u bazama u Beogradu i Skoplju, prelaskom na modernije avione tipa Erbas A321neo. Ova tranzicija, koja je deo dugoročne strategije kompanije, sprovodi se nakon višemesečnih izazova prouzrokovanih globalnim problemima sa motorima Prat i Vitni GTF, koji su u drugoj polovini prošle godine doveli do privremenog prizemljenja dela aviona iz porodice A320neo, piše ExYuAviationNews.

U Beogradu je već počela zamena starijih A320 aviona, a proces će biti zaokružen dolaskom četvrtog aviona A321neo u junu ove godine. Kako je saopšteno iz Aerodroma Beograd, ova promena omogućiće da se kapacitet Viz Era na srpskom tržištu vrati na nivo iz 2023. godine. Istovremeno, najavljeno je i pokretanje novih linija ka Alikanteu i Fridrihshafenu, čime će kompanija dodatno proširiti svoju mrežu destinacija iz glavnog grada Srbije. U špicu letnje sezone tokom jula i avgusta, očekuje se da će broj raspoloživih mesta porasti za više od 40 odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine.

Foto: Wizzair.com

Slična promena očekuje se i u Skoplju, gde će Viz Er do novembra zameniti preostale A320 avione sa modelima A321neo. Već tokom aprila i maja biće uspostavljene nove linije iz Skoplja ka Lionu i Barseloni, dok je za septembar planiran početak letova ka Štutgartu. Ipak, ovogodišnja letnja sezona biće siromašnija za putnike iz Skoplja u poređenju sa prethodnom, budući da kompanija više ne planira da saobraća ka destinacijama poput Salcburga, Kopenhagena, Kelna, Budimpešte, Bremena i Skavste, koje su lane činile deo redovne mreže. Gubitak ovih linija znači i smanjenje ukupnog broja nedeljnih rotacija, ali Viz Er očigledno računa da će povećanje kapaciteta po letu nadomestiti smanjeni broj frekvencija.

Foto: Wizzair.com

Problemi sa motorima koji su zadesili globalnu avio-industriju krajem 2023. godine primorali su mnoge prevoznike da privremeno promene operativne planove. Viz Er se, kako bi održao redovan saobraćaj, oslonio na starije A320ceo modele koje je već bio planirao da povuče iz upotrebe. S obzirom na to da su kašnjenja u inspekcijama motora sada smanjena, a isporuke novih aviona obnovljene, kompanija se vraća realizaciji svoje strateške odluke o prelasku na avione većeg kapaciteta.

Foto: Wizzair.com

Uvođenje A321neo aviona, koji imaju skoro 60 mesta više u odnosu na A320, omogućava Viz Eru da uz isti broj rotacija preveze veći broj putnika, smanji potrošnju goriva po sedištu i dodatno unapredi ekološku održivost operacija. Ova modernizacija ukazuje na nameru prevozioca da dugoročno ostane jedan od ključnih aktera u vazdušnom saobraćaju regiona, sa fokusom na veću efikasnost i širenje ponude iz svojih glavnih baza na Balkanu.

(Aero.rs)