Evropske kompanije beleže pad broja putnika u ekonomskoj klasi ka Sjedinjenim Državama

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Shutterstock

Nekada veoma unosni letovi između Evrope i Severne Amerike ovog leta postaju za avio-kompanije "rute gladi", a ne uspeha - posebno u ekonomskoj klasi, gde ostaje previše praznih sedišta.

Er Frans-KLM pokušava da ublaži pad potražnje nižim cenama karata. Lufthanza, međutim, poslednjih meseci primenjuje drugačiju strategiju.

Shutterstock

Grupacija Er Frans-KLM-u beleži manjak od dva do tri odsto rezervacija u ekonomskoj klasi, priznao je izvršni direktor kompanije Ben Smit u intervjuu za "Blumberg" koji citira nemački Aero, ističući da problemi sa prodajom traju. Avio-kompanija sada znatno više koristi cenovne popuste.

„Potražnja u ekonomskoj klasi postoji, ali morali smo da snizimo cene kako bismo napunili avione“, rekao je Smit. Premijum sedišta, međutim, prema njegovim rečima, se i dalje dobro prodaju.

Što se tiče nemačkog konzorcijuma Lufthanza - na transatlantskim linijama je ove godine u poslednjih nekoliko meseci čak zabeležen i porast putničkog saobraćaja, ali kompanija postaje sve zavisnija od rezervacija američkih putnika.

Naime, na letovima ka SAD, Lufthanza takođe oseća takozvani „Trump Slump“ - pojavu koja je posledica grublje političke klime nakon imenovanja Donalda Trampa, koja i dalje  odvraća mnoge evropske turiste od planiranja sledećeg putovanja u Ameriku.

Foto: Kirill KUDRYAVTSEV / AFP / Profimedia

Generalni direktor Lufthanse, Karsten Špor, pokušao je da objasni situaciju stavljajući se u poziciju prosečne evropske porodice za kuhinjskim stolom. Tamo se, kada se razgovara o planiranom putovanju u SAD, razmatra: „Da li zaista sada želimo tamo da idemo, još uvek ne znamo.“ Nekoliko evra razlike u ceni karte, po njegovom mišljenju, ne utiče na tu odluku.

Lufthanza do sada nije iznela konkretnu prognozu za važno treće tromesečje. Ipak, posebna radna grupa prati razvoj tržišta, rekao je Špor investitorima krajem aprila. Ako rezervacije ne porastu, kompanija planira da krajem godine ograniči dalje širenje kapaciteta na severnoatlantskim linijama.

Foto: Shutterstock

Kod kratkoročnih rezervacija, Lufthanza ipak ne može u potpunosti da izbegne pritisak konkurencije po pitanju cena. Jednosmerni let od Frankfurta do Los Anđelesa i nazad za kraj juna bio je u utorak u najjeftinijoj varijanti dostupan po ceni od 648 evra u Lufthanzinim sistemima za rezervaciju.

Niske cene karata i povoljan kurs američkog dolara, nadaju se u industriji, mogli bi narednih nedelja ipak da motivišu putnike koji se odlučuju u poslednjem trenutku da otputuju u SAD.

(Aero.rs)