Avion koji je trebalo da leti za Er Srbiju uskoro u floti Er Montenegra

Vreme čitanja: oko 2 min.

Nacionalna avio-kompanija Crne Gore Er Montenegro, predala je zahtev za upis trećeg aviona u svoju flotuEmbraera E195, bivše danske registracije OY-GDB. Letelica je ranije bila predviđena za flotu Er Srbije, ali nikada nije ušla u operativnu upotrebu i skoro godinu dana provela je prizemljena na Aerodromu Beograd, pišu crnogorske Vijesti.

Prema podacima sa specijalizovanog sajta Planespotters.net, reč je o avionu koji je sada evidentiran kao budući 4O-AOE u floti Er Montenegra, a prethodno je bio rezervisan za srpsku kompaniju pod oznakom YU-ATA. Avion je čak bio i ofarban u boje Er Srbije, ali na kraju nije uključen u njenu flotu.

Salinger Igor

Er Montenegro trenutno leti sa dve letelice tipa Embraer E195 – oba preuzeta od prethodnog nacionalnog avio-prevoznika Montenegro Erlajns. Povećana potražnja podstakla je kompaniju da razmotri proširenje flote, kako bi ojačala mrežu linija i lakše odgovorila na sezonske izazove.

Budući avion, proizveden je 2008. godine, tokom karijere menjao je više operatora, uključujući Flybe, Stobart Air i Bamboo Airways. Nakon bankrota danske kompanije Great Dane Airlines, letelica je duže vreme bila skladištena u Danskoj i Poljskoj, gde je nedavno prošla tehničke preglede u ovlašćenom servisu za Embraer E-Jet seriju.

Er Montenegro planira da avion uključi u flotu putem dugoročnog zakupa bez posade i održavanja (dry lease). Letelica trenutno prolazi kroz sveobuhvatnu tehničku proveru kompanije, uz učešće sopstvenih inženjera i stručnjaka iz kompanije Embraer, kao i inspektora crnogorske Agencije za civilno vazduhoplovstvo.

Salinger Igor

Zanimljivo je da je upravo tehnička dokumentacija mogla biti razlog zašto je Er Srbija, uprkos tome što je avion već bio u njenim bojama, odlučila da ga ne uključi u svoju flotu. Prema ranijim navodima jednog od bivših pilota Montenegro Erlajnsa, kapetana Nikole Pavlićevića, postojale su sumnje u kompletnost i kvalitet dokumentacije o održavanju i istoriji popravki ovog aviona.

Iako je standardna procedura da se uz letelicu isporuči kompletna tehnička dokumentacija, nedostatak pojedinih podataka – poput evidencije o vanrednim intervencijama ili delovima ugrađenim van standardnih kanala – mogle su predstavljati problem za operatere poput Er Srbije, koji posluju u strogo regulisanom okruženju, te se pretpostavlja da je upravo to moglo uticati na odluku da se od angažovanja ove letelice odustane.

(Aero.rs)