Er Arabija Abu Dabi povećava kapacitete za 40% nakon povlačenja Viz era
Er Arabija Abu Dabi (Air Arabia Abu Dhabi) najavila je značajno proširenje operacija tokom 2025. godine, uz planirano povećanje kapaciteta od čak 40%, neposredno nakon odluke Viz era (Wizzair) da obustavi sve letove iz Abu Dabija od 1. septembra ove godine.
Ova niskotarifna avio-kompanija, zajednički projekat Er Arabije i Etihad erlajnsa, već je proširila svoju flotu sa dva nova Erbasa A320, i sada raspolaže sa ukupno 12 aviona. Do kraja godine planira se dodatak još dva aviona istog tipa.
„Ovaj rast odgovara sve većoj potražnji za putovanjima iz i ka Abu Dabiju,“ izjavio je Adel Al Ali, generalni direktor Er Arabija grupacije. „Povećanje kapaciteta u 2025. dodatno će doprineti širem ekonomskom i turističkom razvoju prestonice, uz zadržavanje pristupačnih i pouzdanih usluga za naše putnike.“
Prema podacima OAG Schedules Analyser-a, Er Arabija Abu Dabi trenutno obavlja 203 nedeljna leta ka 28 destinacija, nudeći gotovo 35.000 sedišta nedeljno sa Međunarodnog aerodroma Zajed (AUH). Kompanija drži tržišni udeo od 9,1% na ovom aerodromu, nešto više od Viz era Abu Dabi koji ima 9%, dok Etihad erlajns dominira sa 63,7%.
Dve kompanije direktno su se nadmetale na sedam linija: Aleksandrija, Aman, Bejrut, Baku, Salala, Almatij i Jerevan. Povlačenje Viz era, koje je objavljeno 14. jula, označava kraj četvorogodišnjeg pokušaja uspostavljanja niskobudžetnog čvorišta u Zalivu. Kao razlozi za povlačenje navedeni su "problemi u lancima snabdevanja, geopolitička nestabilnost i ograničen pristup ključnim tržištima".
Ova odluka mogla bi da ima posledice i po dugoročne planove flote Viz era. Generalni direktor kompanije Jožef Varadi izjavio je da se razmatra redukcija narudžbine od 47 aviona A321XLR, koji su bili planirani upravo za širenje u regionu Bliskog istoka. „Možda ćemo zaključiti da je 47 XLR-ova previše i da ćemo morati da smanjimo tu narudžbinu,“ rekao je Varadi.
Istovremeno, Etihad erlajns agresivno širi svoju mrežu linija, sa sedam novih destinacija koje će biti pokrenute između novembra 2025. i marta 2026. Mnoge od njih – uključujući Almatij, Baku, Bukurešt, Medinu, Taškent i Jerevan – poklapaju se sa linijama koje je do sada pokrivao Viz er Abu Dabi.
Povlačenje jednog prevoznika otvara prostor za druge aktere da dodatno ojačaju svoje pozicije na tržištu Abu Dabija, a Er Arabija i Etihad deluju odlučno da ga što efikasnije popune. Ostaje da vidimo koja će kompanija od ove dve naslediti Vizer Abu Dabi na letovima za Beograd, Sarajevo, Tiranu i Sofiju.
(Aero.rs)