Veliki planovi za male avione: Panthera uskoro dobija sertifikat, sledeće godine poleće NuuvaV300

Vreme čitanja: oko 2 min.

Jedini serijski proizvođač električnih ultra-lakih aviona u svetu očekuje kraj sertifikacije za novi model Panthera, a za sledeću godinu najavljuje bespilotnu letelicu Nuuva V300

Salinger Igor

Slovenački proizvođač ultra-lakih aviona Pipistrel u proteklih godinu dana značajno je razvio svoje poslovanje. Pipistrel od marta prošle godine posluje u sastavu američke korporacije Textron - zajedno sa dva legendarna imena svetske avijacije, Cessnom i Beechcraftom.

“Ulažemo u infrastrukturu, kadrove, dalji razvoj proizvodnog programa”, kaže je direktor Pipistrela Gabriel Mejsi i dodaje: “Danas imamo 350 zaposlenih, što je za 100 ljudi više u odnosu na prošlu godinu, kada smo postali deo Textrona. Ovaj broj će se dodatno povećati, s obzirom na to da u ovom trenutku imamo otvorene konkurse za 25 novih radnih mesta. Novozaposleni rade u našim pogonima u Sloveniji i Italiji i uglavnim se radi o lokalnoj radnoj snazi”, navodi slovenački sajt Sierra5.net a prenosi Aviopress.rs

Direktorka kadrovske službe u Pipistrelu Tanja Harej primetila je da je najlakše zaposliti novog radnika, a najteže ga zadržati: “Zbog toga zaposlenima, pored konkurentnih plata nudimo druge pogodnosti i nagrade. Drago mi je što mogu da primetim da se stručni kadrovi iz celog sveta interesuju za rad u Pipistrelu i da u njemu ostaju. Moram da naglasim i da je saradnja sa univerzitetima u Ljubljani i Milanu na dobrom nivou”.

Proizvodnja delova i komponenti odvija se u Ajdovščini, Vipavi i italijanskoj Gorici, gde se obavlja konačna montaža letelica.

U ovom gradiću trenutno je zaposleno 48 radnika, a trenutno se širi pogon u kom će posao dobiti dodatnih 30 ljudi: proizvodna hala će se povećati za 4.000 kvadratnih metara.

Iz pogona u Gorici godišnje se isporučuje 150 različitih modela letelica. Najveći broj aviona proda se u SAD, Francuskoj i Nemačkoj.

Šef inženjerskog odeljenja u Gorici Paolo Romanjoli otkrio je da će se u novoizgrađenom pogonu proizvoditi njihov novi avion Pantera, ali i bespilotna letelica Nuuva V300, koja će imati mogućnost nošenja 300 kilograma tereta na udaljenost od 300 kilometara.

Predviđeno je da Nuuva V300 poleti sledeće godine.

Proces sertifikacije Pantere trebalo bi da bude završen u narednih 18 meseci, nakon čega bi započela serijska proizvodnju ovog aviona.

Pipistrel je jedini serijski proizvođač ultra-lakih letelica na električni pogon u svetu, za koje proizvodi i baterije.

Električne letelice čine četvrtinu njihove proizvodne game, dok su preostalih 75 odsto avioni na klasičan pogon.

Kompanija planira godišnji rast kompletne proizvodnje od 25 odsto, a prema rečima Gabrijela Mejsija, njihovi stručnjaci rade na razvoju letelice sa pogonom na vodonik.

(Aero.rs/AB)