Lufthansa planira da servisira i vojne avione: Usluga je tražena na tržištu a radnika ima

Vreme čitanja: oko 2 min.

Nakon sukoba u Ukrajini, u nove vojne avione se ulažu milijarde dolara, što otvara nove poslovne mogućnosti, a etabliranim kompanijama pruža novi podsticaj za rast

Foto: flickr.com

Zbog velike potražnje za stručnjacima za održavanje vojnih aviona, nemačka avio kompanija Lufthansa nedavno je osnovala podrulžnicu LHT Defence i pristala je na prekvalifikaciju i usavršavanje radnika iz drugih oblasti.

Lufthansa Technik (LHT) je poslovna jedinica nemačke Lufthanze za održavanje i popravke, koja brine o više od 800 klijenata širom sveta i ima više od 20.000 zaposlenih, piše DW.

Kako se navodi, često se stručnjaci regrutuju iz kompanija koje su radile kao dobavljači delova, a čiji proizvodi nisu više traženi zbog prelaska na električne automobile.

Foto: flickr.com

"Lufthansa Technik u potrazi za stručnjacima preuzima mehatroničare iz automobilske industrije. Dobro su obučeni i njih prekvalifikuju za aviomehaničare. To je ranije bilo nezamislivo", potvrđuje za DW ekspert za avio-industriju Hajnrih Grosbongard.

Nakon sukoba u Ukrajini, u nove vojne avione se ulažu milijarde dolara, što otvara nove poslovne mogućnosti, a etabliranim kompanijama pruža novi podsticaj za rast.

"Pre desetak godina to bi bilo teško zamislivo u Lufthansa Technik. Bilo bi teško zamislivo i u koncernu Lufthansa. Sektor vojske odnosno odbrane u stvari je oduvek bio 'bljak', nešto odvratno", ukazuje Grosbongart.

Decenijama nakon završetka Drugog svetskog rata i kolapsa nacističke vladavine terora, u velikim delovima nemačkog društva bilo je omraženo sve što je imalo veze s vojskom.

Iako je nemačka vojna tehnologija u inostranstvu bila tražena, u samoj Nemačkoj, među političarima, ali i u društvu, ta tema je bila kontroverzna, što se promenilo najkasnije posle napada Rusije i najave nemačke vlade da će uložiti 100 milijardi evra u jačanje Bundesvera.

Dodaje se da ni za Lufthansu to više nije tabu-tema - prvi korak podrazumeva održavanje pet pomorskih patrolnih aviona Boing P-8 Poseidon, koje je nemačka mornarica naručila krajem juna 2021. godine, a pored SAD, Australije, Indije, Velike Britanije, Norveške, Južne Koreje i Novog Zelanda, Nemačka je osmi kupac koji će ove zime uvesti u svoju flotu te Posejdone.

I za Bundesver i za Nemačku ima smisla da LHT radi na održavanju, jer bi bilo mnogo skuplje da nemačka vojska obnavlja te kapacitete, pa još da skladišti neophodne rezervne delove.

"Lufthansa može jednostavno da iskoristi ono što joj je već dostupno, a to ima smisla i za tu avio-kompaniju, jer otvara nova radna mesta u njenom sedištu u Hamburgu", navodi Grosbongard.

Foto: Tanjug/AP

Dodaje da Lufthansa Technik uživa odličnu reputaciju u svetu.

"Kako to kažu Amerikanci, LHT je gorila od 800 funti na tržištu održavanja komercijalnih aviona. To znači da je Lufthansa Technik apsolutno u vrhu u svetu kada je u pitanju tehnička podrška za komercijalne avione, njihove motore i sve potrebne komponente. Na tu poziciju se ne stiže tek tako", rekao je on.

Imajući u vidu da su su mnogi vojni avioni, pogotovu transportni, patrolni, za elektronska dejstva i leteći radari izvedeni iz popularnih putničkih aviona proizvođača Airbus i Boeing i sa njima dele veliki deo komponenti pre svega strukturnih, ovakav poslovni potez ne treba da iznenađuje imajući u vidu bogato iskustvo i već postojece setifikate za održavanje koje poseduje MRO gigant poput Lufthansa Technik.

(Aero.rs/Tanjug)