• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Medical Emergency: Let iz Beograda za London sleteo u Prag

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Let se odvijao uobičajeno sat i 20 minuta do negde do iznad Pilsena na zapadu Češke kada je očigledno došlo do tzv. medical emergency

  • 0
Air Serbia A319 Salinger Igor

Jučerašnji (sreda, 26. jul) let nacionalne avio kompanije JU380 iz Beograda (BEG) ka Londonu (LHR), preusmeren je na aerodrom u Pragu, nakon što je jednom putniku pozlilo tokom leta.

"Posada je odmah pokušala da pruži prvu pomoć putniku, u skladu sa svim procedurama koje se primenjuju u takvim situacijama. Avion je na aerodromu dočekala ekipa hitne pomoći", saopštila je Air Serbia kasno sinoć.

Kako je usled "trajanja obaveznog postupka u takvim situacijama" isteklo je radno vreme posade, nastavak leta je bio odložen. "Kompanija je u međuvremenu obezbedila novu posadu koja je stigla u Prag", informisali su iz Air Serbia i dodali da "preduzimaju sve što je u njihovoj moći da pomognu putnicima koji su zbog kašnjenja propustili svoje konekcije i da ih preusmere na alternativne letove ili da za njih obezbede hotelski smeštaj, ukoliko je potrebno".

Podaci sa servisa za praćenje letova preko javno dostupnih ADS-B podataka Flightradar24 podataka pokazuju da je Airbus A319 na letu JU380 poleteo iz Beograda u 10:25. Let se odvijao uobičajeno sat i 20 minuta do negde do iznad Pilsena na zapadu Češke kada je očigledno došlo do tzv. medical emergency - odnosno kada je kapetan vazduhoplova trazio preusmeravanje na najbliži aerodrom zbog medecinskog stanja putnika.

Po sletanju u Prag, let JU381 poleteo je za London u 7:20 po češkom (CET) i sleteo na aerodrom Hitrou nešto posle 20 časova po Griniču (GMT). Iz tog razloga i povratni let JU381 iz Londona za Beograd je kasnio više od osam časova

Ovakve situacije, iako retke, statistički su neizbežne i procedura nalaže da - ako posada proceni da bi putnik mogao biti životno ugrožen - obavesti kontrolu leta i svoj operativni centar i preusmeri avion na najblizi aerodrom.

Jedan od "međukoraka" je i poziv kabinskog osoblja da ako je neko od putnika lekar ili ima medicinsko obrazovanje pomogne u pružanju pomoći i proceni stanja putnika koji ima zdravstvene tegobe, kaže za Aero.rs perserka koja je u svojoj karijeri imala nekoliko puta slične nemile situacije. "Nijednom, kapetan nije ni trepnuo i odmah je vratio avion", kaže ova stjuardesa sa višedecenijskim letačkim iskustvom.

(Aero.rs/SI)

Video: Povratak u zlatno doba avijacije: Otkrivamo čari TWA hotela na najpoznatijem aerodromu u svetu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>