• 1

Vreme čitanja: oko 2 min.

Air Serbia iznajmila na kratko Airbus A330-300 od Wamos Air

Vreme čitanja: oko 2 min.

Avion koji se nakratko našao u floti Air Serbie ima dugu i zanimljivu istoriju

  • 1
Wamos Air Airbus A330 Baptiste Prevost www.jetphotos.com/photographer/127019

Air Serbia je od španske avio-kompanije Wamos Air na kratko ove nedelje iznajmila jedan Airbus A330-300.

Letelica sa registracionom oznakom EC-NOF je u nedelju 13. avgusta sletela na aerodrom Nikola Tesla, a već sledećeg dana avion je saobraćao na liniji za Njujork (JFK), prenosi Ex Yu Aviation News.

Španski avion je obavio samo jednu rotaciju između Beograda i Velike jabuke pre nego što je 15. avgusta vraćen u Madrid, pokazuju podaci servisa za praćenje letova FlightRadar24.

Air Serbia je iznajmila avion Wamos Aira jer je jedan od njenih dugolinijskih A330 YU-ARC Mihajlo Pupin bio na tehničkom održavanju u Istanbulu. Kako bi obavio let za JFK, srpski avio prevoznik je putem kratkoročnog iznajmljivanja nabavio A330-300 od španske kompanije.

Airbus A330 Mihajlo Pupin se u međuvremenu vratio sa servisa i od utorka redovno leti.

Avion koji se nakratko našao u floti Air Serbie ima dugu i zanimljivu istoriju. Svoju karijeru je započeo 2006. godine kada je kao nov došao u flotu kompanije Dragonair iz Hong Konga, koji ga je koristio sve do 2013. te avion nastavlja da leti za AirAsia X godinu dana kasnije.

Wamos Air A330-300 n94504/jetphotos.net
Avion je neko proveo vreme i na Tajlandu pre nego što ga je preuzeo Wamos Air. Tokom pandemije korona virusa A330 je služio i kao tzv. preighter - kovanica nastala od reči Passenger i Freighter - i označava avion koji u putničkoj kabini može da prevozi teret.

Air Serbia ne iznajmljuje prvi put Airbus A330 od Wamos Aira - avioni španskog prevoznika "uletali" su na linije srpske nacione avio kompanije i ranije usled nedostataka kapaciteta ili kada su dugolinijski avioni Air Serbia bili na redovnom ili vanrednom održavanju.

Wamos Air je konfigurisao ovaj A330-300 za 365 putničih sedišta u ekonomskoj i 12 u biznis klasi, znatno više od  Airbus A330-200 koji koristi Air Serbia. Avion nazvan Nikola Tesla ima 21 sedište/krevet u biznis klasi i 236 sedišta u ekonomskoj dok Mihajlo Pupin ima nešto gušći raspored: 18 u biznis klasi i 250 u ekonomskoj

(Aero.rs/AŠ)

Video: Povratak u zlatno doba avijacije: Otkrivamo čari TWA hotela na najpoznatijem aerodromu u svetu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>