
Propusti u održavanju: Pobeda ostala bez sertifikata za modifikaciju aviona
Ruskoj niskotarifnoj avio-kompaniji Pobeda nedavno je oduzet sertifikat za modifikaciju aviona. Pobeda je postala prvi domaći prevoznik koji je ostao bez ovog važnog sertifikata od početka rata u Ukrajini.
Federalna agencija za vazdušni transport (Росавиация - Rosavijacija) suspendovala je Pobedi sertifikat za modifikaciju letelica (сертификат разработчика авиатехники - Design Organization Certificate), a ukaz je 10. novambra potpisao šef ovog regulatornog tela Dimitrij Jadarov.
Usled sankcija Zapada i nedostatka vitalnih delova za Airbus i Boeing avione, Ruska Federacija bila je primorana da relaksira pravila i regulacije za servisiranje letelica.
Sertifikat za modifikaciju vazduhoplova dozvoljava avio-prevoznicima da samostalno vrše nestandardne popravke na avionima, menjaju procedure za održavanje i koriste neoriginalne zamenske delove, prenosi Telegram kanal AVIAINCIDENT.
I ovako relaksirana pravila čini se da su bila previše stroga za Pobedu koja je nakon inspekcije nadzornih organa ostala bez dozvole, piše portal Izvestija.
Glavni problem koji je inspekcija otkrila bila je propisana procedura za proveru navrtki TCAS (Traffic collision avoidance system) antene. Avio-kompanija nije obezbedila adekvatnu tehnologiju i nije razvila procedure za redovnu proveru ovih komponenti zbog čega mehaničari nisu mogli da izvrše inspekciju.
Na jednom od aviona u floti Pobede, neophodna provera navodo nije odrađena jedan i po mesec, prenosi Izvestija.
Pobeda je ruska niskotarifna avio-kompanija koja u svojoj floti ima 41 Boeing 737, pokazuju podaci sajta Planespotters.net. Avio-kompanija je deo Aeroflot Grupe u kojoj se pored Pobede nalaze još i sam Aeroflot, Aurora i Rossiya.
(Aero.rs/AŠ)
Video: Antonov Airlines An-124
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.