• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Rusija do 2030. godine može ostati bez aviona sa Zapada

Vreme čitanja: oko 2 min.

Nemogućnost fabrika da naprave kopije komponenata mogla bi da ugrozi prognoze ruskih vlasti koje predviđaju da će u Rusiji do 2030. godine biti 340 domaćih i 205 stranih uskotrupnih aviona

  • 0
S7 Airlines avion Shutterstock/Fasttailwind

Predsednik Upravnog odbora avio-kompanije S7 Airlines skeptičan je po pitanju budućnosti ruske avio-industrije. Kao glavni problem vidi motore zapadne proizvodnje za koje Ruska Federacija trenutno nema prave alternative kao i potencijal za servisiranje postojećih pogonskih jedinica.

Govoreći na ovogodišnjem Industrijskom forumu u Sankt Peterburgu održanom krajem novembra predsednik Upravnog odbora S7 Airlinesa Evgenij Elin osvrnuo se na aktuelno stanje domaće vazduhoplovne industrije.

Jedan od većih izazova sa kojima će se avio-kompanije suočavati u ovoj deceniji su motori, odnosno njihovo održavanje, smatra Elin. Prema njegovim rečima, domaća industrija mora da nauči kako da proizvede komponente pogonskih grupa ukoliko želi da nastavi sa servisiranjem aviona zapadnog porekla.

Ruska industrija bi uz pomoć reverzibilnog inženjerstva morala da ovlada proizvodnjom delova stranih motora ako planira da u godinama koje dolaze koristi letelice iz SAD i EU, dodao je predsednik Upravnog odbora.

Nemogućnost fabrika da naprave kopije komponenata mogla bi da ugrozi prognoze ruskih vlasti koje predviđaju da će u Rusiji do 2030. godine biti 340 domaćih i 205 stranih uskotrupnih aviona.

„Postoje dva problema: od 1917. godine nijedan program nije završen na vreme. Drugi problem, ozbiljniji, je taj što je ključni element aviona motor. Vek trajanja zapadnog motora je deset godina, u realnosti osam godina. Dakle, od 2022. dodajemo osam godina, ali do 2030, ako ne naučimo kako da remontujemo motore, neće biti 205 stranih aviona, već nula," izjavio je Elin, a preneo ch-aviation.

Ekonomski isplative alternative trenutno nema imajući u vidu da Aviadvigatel PD-14 mlazi motori imjau izuzetno kratak servisni interval. Evgenij Elin je na forumu u Sankt Peterburgu izjavio da je PD-14 može da podnese svega 3.600 sati leta između dva servisa za razliku od zapadnog CFM56 koji ne zahteva veće održavanje pre nego što odardi 40.000 sati, prenosi ch-aviation.

Domaći motor trebao bi da pogoni Irkut MC-21 - novi avion ruske proizvodnje čiji se ulazak u službu očekuje 2025. godine. Uprkos obećanjima vlasti da će se letelica veoma brzo naći u redovnom saobraćaju, S7 Airlines neće uskoro dobiti Irkut avione, smatra Evgenij Elin.

S7 Airlines u svojoj floti trenutno ima 99 aviona, pokazuju podaci sajta Planespotters.net. Avio-kompanija trenutno ne koristi domaće avione već obavlja letove isključivo sa Airbusima A320, Embraerima E170 kao i Boeing 737 letelicama.

(Aero.rs)

Video: Leteli smo sa najnovijim avionom RViPVO Vosjke Srbije Airbus C295W

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>