Ruska kompanija Volga Dnjepr tuži kanadsku vladu zbog zarobljenog Antonova An-124
Avio-kompanija Volga-Dnjepr, koja je u vlasništvu istoimene ruske poslovne grupacije, podnela je tužbu protiv kanadske vlade zbog zaplene jednog od njenih teretnih aviona Antonov AN-124, registarske oznake RA-82078.
Ovaj potez je poslednji u nizu akcija koje je preduzela ruska avio-kompanija nakon što je njen AN-124 prošle godine ostao zarobljen na aerodromu Toronto Pirson (YYZ) pet dana nakon početka specijalne vojne operacije Ruske Federacije u Ukrajini.
Kanadska vlada donela je ove godine odluku da zapleni džinovski An-124 u okviru sankcija protiv Rusije, a prema poslednjim informacijama, saopštila je da će avion biti predat Ukrajini.
Kompanija Volga-Dnjepr Airlines sa sedištem u Moskvi zatražila je od Vrhovnog suda Kanade da proglasi sankcije vlade u Otavi protivzakonitim, objavio je Wall Street Journal, a prenosi sajt Air Cargo News.
U svojoj tužbi kompanija iz Moskve traži da bude izuzeta iz sankcija, jer nije uzela nikakvo učešće u ruskoj invaziji na Ukrajinu niti je pomagala ruskoj paravojnoj formaciji Wagner.
Antonov 124 serijskog broja 9773054559153 u vlasništvu kompanije Volga-Dnjepr Airlines star je više od 27 godina, i svoj poslednji let imao je iz Kine, preko Aljaske, sa aerodroma Enkoridž (ANC) ka aerodromu Toronto Pirson (YYZ) u noći između 26 i 27 februara prošle godine. Kako se u tužbi navodi, avion je "prevozio zaštitnu opremu za zdravstvene radnike", navodi portal Airways Mag.
Tužba je usledila nakon pisma koje je avio-kompanija Volga-Dnjepar uputila kanadskoj vladi u avgustu. U tom pismu se navodno pretilo pravnim postupkom u vezi sa sporom oko aviona, o čemu je Aero.rs portal izveštavao.
Prema raspoloživim podacima, Volga Dnjepr trenutno ima tri aviona An-124 koji su u funkciji i čak sedam parkiranih. Avion koji je zarobljen u Torontu je izložen najrazličitijim vremenskim uslovima i ne dobija nikakvu zaštitu niti servis.
Međutim, avioni izvode samo ograničene operacije zbog sankcija koje su uvele vlade širom sveta, a koje ograničavaju mogućnost korišćenja vazdušnog prostora ruskim vazduhoplovima.
Avionima tipa An-124 trenutno upravljaju ukrajinska kompanija Antonov Airlines, kao i kompanija Maximus Air sa sedištem u Ujedinjenim Arapskim Emiratima.
Pored kargo kompanije čiji je avion prizemljen u Kanadi, Volga-Dnjepr Group poseduje AirBridgeCargo i Atran Airlines, ali flote obe avio-kompanije su trenutno neaktivne. Grupa Volga-Dnjepr odlučila je da obustavi operacije u obe aviokompanije u martu 2022.
(Aero.rs)
Video: Antonov Airlines An-124
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Pirko
Losovske teretne, putničke avione presresti kod Ruskih granica i prinuditi da slete na Rusko tlo, a zatim zapleniti. Kada se oni bave gusarenjem, zašto ne bi i drugi.
Podelite komentar
Дрндоје
САРМАТ стиже и до Канаде за врло кратко време а од њега нема одбране
Podelite komentar